Wat is er nieuw

Advies filterkeuze gevraagd.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wilbert073
  • Startdatum Startdatum
W

Wilbert073

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een Rio240 gekocht en heb besloten om de interne filter te gaan vervangen door een externe. Ik heb ontzettend veel topics hierover gelezen vandaag maar het is voor mij nog niet 100% zeker welke keuze ik moet maken.

Mijn bedoeling is om een Zuid Amerika bak te maken met aardig wat planten erin. Als vissen wil ik in de basis Neon Tetra's erin hebben evt aangevuld met ????. Mijn CPO kreeftjes verhuizen mee naar de nieuwe bak.

Mijn keuze voor een externe filter is mede gemaakt omdat ik een co2 systeem wil via de externe pomp. Hierdoor zal ik wat extra capaciteit nodig hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar een Eheim pomp omdat ik hier veel positieve verhalen over hoor. Het liefst heb ik een filter met verwarming.

Wie kan mij advies geven over welke pomp ik het beste kan kiezen?

zijn 2 pompen een optie voor je? dit omdat je sowieso verlies gaat krijgen door je co2 reactor.
2x Eheim pro 4+ 250 bijvoorbeeld. waarvan 1 thermo versie.

zoniet dan zou ik zelf voor een Eheim pro 4+ 600 gaan, maar weet niet zeker of deze er ook in thermo uitvoering is.

Ik gebruik zelf ook twee pompen. 1 thermo versie en de andere een gewone, hier staat dan ook de Co2 op aangesloten. Bij de zijn de Eheim pro 3e een 600 en een 600T. Voordeel is ook dat je de pompen om en om schoon kan maken indien dat nodig is.

Twee pompen is altijd fijn want als een een mankement heft dan draait de ander wel door. Ik gebruik op de 200 literbak een JBL 901 en een Eheim 2213. De meeste duurdere merken zijn prima hoor.

Dank voor de adviezen. Twee filters gaat hem helaas niet worden aangezien de kosten aardig op beginnen te lopen. Waarschijnlijk ga ik dan voor de Eheim 4+ 600. Is het dan verstandig om de co2 via een diffuser te laten lopen ipv via de pomp om zo geen capaciteit te verliezen?

Kan je wel aansluiten op je filter hoor.
Heb je wel afdoende capaciteit voor

Kan je wel aansluiten op je filter hoor.
Heb je wel afdoende capaciteit voor

Dank je ! De Eheim prof 4+ 600 is besteld. Nu het volgende hoofdpijn dossier: een co2 set.......

Ik heb een prof 4+ 600 op mijn 1,5 meter bak zitten met een JBL Proflora inline diffuser, wat uitstekend werkt. CO2 dien ik toe met een hervulbare fles, waarop ik via een adapter een Dennerle Primus 'eitje' heb zitten. Op zich een prima werkend systeem, vooral omdat je makkelijk een wegwerpflesje als reserve in de kast kunt hebben staan voor het geval je grote fles leeg is.

Even schaamteloos pluggen: Ik heb nog zo'n setje in de aanbieding in een verkooptopic... 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan