Wat is er nieuw

advies gevraagd inrichting beplanting

• Onderwerp starter Onderwerp starter leowr
  • Startdatum Startdatum
L

leowr

Guest
Hallo,
ik ben een beginneling; start binnenkort weer met een aquarium.

we hebben gekozen voor een hoekmodel aan de wand: 103x103x35x37cm.
Het is dus een "redelijke lage" bak,
Ik heb al uitvoerig gelezen bij het topic planten voor beginners. Maar mijn vraag is moet ik nog rekening houden met de laagte en ondiepte van het aquarium?
Zo ja, welke planten adviseert u dan?

Bij voorbaat dank voor uw reacties,
met hartelijke groeten,
Leo

Er zijn best een aantal online aquariumplantenwinkels, en die maken allemaal ongeveer het volgende onderscheid:

Achtergrondplanten
Middenzone planten
Voorgrondplanten

Je kunt daar van iedere plant wel wat informatie vinden over hoogte en verzorging, en of het een makkelijk of een moeilijk plantje is. Als je een plantje leuk vind zou ik gewoon eens verder googelen.

Wat ook kan helpen is h��l veel aquariums in dit forum of ergens anders op Internet bekijken, om zo je eigen smaak te kaderen. In de meeste foto-albums staat wel een lijstje met welke planten er gebruikt zijn.

Hier een website met top-aquariums van de wereld. Voor inspiratie !

Succes !

In eerste instantie heeft het niet zo veel zin om te investeren in heel lage planten.
Dit zijn meestal moerasplanten die op een bepaalde manier groeien en anders zijn.

Tijdens het opstarten is het water ook anders en dat heeft invloed op het groeien.
Je kunt ook het beste kiezen voor planten die worden beschreven als snelgroeiers.
Soorten zoals guppengras, waterpest en hoornblad worden meestal aangeraden.

Daarnaast zou je ook kunnen kijken naar dit oudere topic

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan