Wat is er nieuw

Advies gevraagd nieuwe bak!

JorienP

Member
Lid geworden
14 maart 2025
Leeftijd
39
Ola,
Momenteel heb ik een nanobak van 37L (gekregen, zelf niks aan/in gedaan. Guppies, garnalen en neons zaten er al in en die doen het super). Ik heb een nieuwe bak staan indraaien (60/63 liter/15,8 gallon, b60/d30/h35, achterwand 60x35). Ik zoek alles 'from scratch' uit, maar ben al een heel eind. Momenteel denk ik na over het nieuwe visbestand en heb advies nodig, lees zoveel tegenstrijdige dingen...

Allereerst komt er een betta man, die wil mijn dochter (5) heel graag. Daarnaast zijn dit mijn wensen, maar of het allemaal samen kan? Geen idee. Help?

5 corydoras panda
1 betta man
8 galaxy danio
1 pleco

Laatst bewerkt:
Een betta stelt prijs op rust en ik vrees dat dat met de galaxy's er niet echt in zit voor 'm.
Wat voor pleco bedoel je?

Voorstelletje (mede-aquarianen bemoei je er vooral tegenaan als wat ik zeg voor verbetering vatbaar is)
betta alleen in de nano
guppen en neons in de 60 l
corydoras panda 5-7

Ik schreef al in je andere topic dat Neons en Guppen niet geschikt zijn voor een nano. Ik zou deze overzetten naar de 60cm en dan geen Betta erbij maar bv wat bodem bewoners.
Een Pleco wordt ook veel te groot en ben het met Lysia eens.

Mooie oplossing, de Betta in het nanobakje, de bewoners van het nanobakje overzetten naar het 60 liter aquarium. En dan can het nanobakje een biotoop maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan