Wat is er nieuw

Advies gevraagd over Ancistrus ( algeneters)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter XXXguppieXXX
  • Startdatum Startdatum
X

XXXguppieXXX

Guest
Goedemiddag allen,

Al een aantal jaar heb ik een 60 liter (zoet) aquarium met verschillende soorten vissen. Guppy, Zwaarddrager, Corydoras, en Algeneters (Ancistrus)

Ook heb ik meerdere keren kleintjes gehad van verschillende vissen. Zo ook van mijn algeneters.
Deze liet ik altijd op zijn beloop. Bemoeide me niet met de kleintje en laat wat dat betreft de natuur op zijn beloop.

Omdat ik last had van narigheid in mijn bak, heb ik deze opnieuw opgestart.
De vissen hebben tijdelijk een andere bak gehad, tot ik mijn huidige bak weer op orde heb.
Nu alles weer goed is zijn de vissen weer terug naar hun vertrouwde bak.
Alleen... Nu hebben (denk ik) de Algeneters eitjes (soort oranje balletjes) gelegd.
Ik kon ze niet in de tijdelijke bak laten dus ik heb ze maar apart in een bakje in het aquarium gedaan. Heb ik hier goed aan gedaan? Normaal had ik het gewoon met rust gelaten. Wat moet ik nu doen? Ik wil graag dat de jongen het overleven. Zij kunnen er niets aan doen. Hoe doe ik dat met eten?

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven.

Alvast bedankt.

Ps Foto houden jullie tegoed. Ik moet even kijken hoe dat moet.
 
Je hebt de eitjes van de vader gescheiden? Dan is de kans klein dat ze nog uitkomen. De vader voorziet de eitjes van vers water door met zijn vinnen te wapperen, anders beschimmelen ze.

De het fout ging in je bak heeft waarschijnlijk met overbevolking te maken en zal dus niet opgelost worden door 'm opnieuw op te starten en er dezelfde vissen in te doen.

In een 60 cm. bak kan je 10 a 12 kleine visjes kwijt Ancistrussen zijn geen kleine visjes. Ze worden veel tw groot en vervuilen veel te veel voor zo'n bakje.
 
Bedankt voor jullie reactie.

Allereerst een fout herstellen. Het is geen 60 maar 260 liter.
(Fijn dat telefoon zijn eigen woorden maakt :/. )

Ja ik heb de eitjes weg gehaald. Ik had niet verwacht dat ze uitgerekend nu eitjes zouden leggen.

Ik heb het advies opgevolgd.

Bedankt.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan