crossfittom
Member
- Lid geworden
- 24 oktober 2022
- Leeftijd
- 39
Ik ben opzoek naar een voederautomaat voor mijn JUWEL VISION 120. Welke raden jullie aan? En wat zijn jullie goede en slechte ervaringen met dit soort apparaten.
Ik heb nu de Juwel Smartfeed 2.0. Heb hiervoor ook de JBL Autofeed gehad.Ik ben opzoek naar een voederautomaat voor mijn JUWEL VISION 120. Welke raden jullie aan? En wat zijn jullie goede en slechte ervaringen met dit soort apparaten.
Ik heb nog vrij weinig vissen in mijn aquarium. 7 barbeeltjes en paar danios. Dus er moet niet veel voer uitkomen.
Dat zou ook nog een idee zijn inderdaad! Bedankt voor de tip.hmm met zo'n klein aantal visjes en ws micropellets die je voert wordt het eerder de uitdaging inderdaad om niet teveel te voeren. Als je iemand hebt die halverwege een vooraf door jou klaargelegde portie erin kan gooien zou ik voor een week er niet eens een machine boven hangen.
Dat zou ook nog een idee zijn inderdaad! Bedankt voor de tip.
Voor de rondomatic kan denk ik het beste korrels. Het staat wel redelijk open en door de verdamping gebeurt het wel eens dat niet al het voer er in valt. Ik heb zelf iets van Hikari pellets volgens mij, maar ik denk dat iedere korrel of grote pallet er wel goed bij past. Vlokken zou ik zelf niet zo snel gebruiken want denk dat die met de verdamping makkelijker aan elkaar gaan plakken, maar dat is een gevoel hoor, geen idee of dat echt zo is.Hebben jullie ook een voorkeur in soort voer, merk dat beter bevalt in die apparaten?
Ik gebruik de grasslin rondomatic. Dan kan ik 28 dagen weg en een per keer door mijzelf afgemeten hoeveelheid voer er in doen
Die monteren jullie op een open aquarium denk ik? Of kan die ook op bijvoorbeeld een gesloten Juwel bak?De Grasslin Rondomatic heb ik ook. Ik vind deze heel fijn, want heb daarvoor weleens met anderen gehad dat ze teveel voer strooiden en niet goed in te stellen waren. Dat is met deze niet mogelijk.
Ik heb em op een open bak. Ben het met Aquainfo eens dat je voor een week niet perse hoeft te voeren.Die monteren jullie op een open aquarium denk ik? Of kan die ook op bijvoorbeeld een gesloten Juwel bak?
Precies dit.Als je één week weg gaat....niet voeren, ook niet laten voeren. Dat is voor vissen die je al een jaar hebt echt geen probleem.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.