Wat is er nieuw

Advies gevraagd voor welke algeneter

Grimster

Well-known member
Lid geworden
21 augustus 2024
Leeftijd
38
Goedenavond,

Ik heb een 200 liter bak met 4 Synodontis meervalletjes en 5 dwegkogelvisjes. Dit gaat erg goed. Enkel is er een behoefte aan een algeneter, vanwege de behoorlijke groei van algen. Welke zou er te adviseren zijn met het huidige visbestand?

Bvd

Ik zou adviseren de bron van het algen probleem aan te pakken. Een leuk visje/garnaaltje gaat dat niet voor je doen..

De bron vna de algen is dat er 3 maanden alleen vuurgarnalen leefden. En natuurlijk de natuurlijke vorming van algen. Is er bekend welke algen eten samenkan met de dwergkogelvissen?

Algen hebben diverse oorzaken.. vaak een tekort van no3, po4, co2 of teveel licht of nh3/4.

Alg door een tekort aan dieren ken ik niet..

Wat voor alg heb je?

Ik ben het er mee eens dat je moet zorgen dat de oorzaak van de algengroei weggenomen moet worden.
Maar als de groei eenmaal afgeremd is, kun je er wel een algeneter bij doen die de algen wegknagen. Ik heb alleen geen idee wat samen gaat met kogeltjes. Slakken zijn alvast geen erg goed idee als ik het goed in mijn hoofd heb.
Ik heb zelf sturisoma's en Farlowella's. Sturi's zijn te actief voor jouw formaat bak, maar Farlowella's zijn rustige vissen, die ondanks de opgegeven lengte in jouw bak zouden kunnen. Let wel: ik weet dus NIET hoe dat met de kogeltjes gaat!

Aan een algeneter heb je neits als je een algenprobleem hebt. Dat gezegd hebbende, ik heb Sewellia lioneolata bij mijn dwergkogelvissen.

Wij hadden een ancistrus bij een kogeltje. Dat ging prima.

Garnalen zou ik er niet bij zetten, dat word duur, levend voer.

Ik heb ook een Ancistrus met kogeltjes laten elkaar met rust, deze is wel wat groter

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan