Wat is er nieuw

Advies gevraagd.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wilbert073
  • Startdatum Startdatum
W

Wilbert073

Guest
Ik ben nieuw in de aquarium hobby. Heb wel al jaren een Juwel rio 180 staan met hierin wat guppen en cpo kreeftjes en aardig wat planten. Deze planten zijn lukraak gekocht zonder rekening te houden met tempratuur/ licht of voeding behoeften.

Nu wil ik het iets serieuzer gaan aanpakken en heb een Rio 240 aangeschaft. Hoe meer ik hier lees op het forum (leuk forum trouwens) hoe meer ik door de bomen het bos niet meer zie...

Ik vind de Led verlichting in de rio eigenlijk veel te fel en was van plan om de Helialux aan te schaffen omdat hij dan 's avond minder fel zou zijn maar hoe meer ik hierover lees hoe meer ik begin te twijfelen aan de Helialux. Aangezien de kosten hiervan best hoog zijn zet ik dat maar even uit mijn hoofd.

Het zelfde verhaal met een Co2 set. Ook hier twijfel ik nog over.

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil de bak gaan inrichten met de huidige LED verlichting en waarschijnlijk zonder Co2 set. Net als in mijn vorige bak wil ik veel planten en mossen combineren met guppen en cpo kreeftjes.

Nu ben ik dus op zoek naar een lijst met planten en mossen welke ik zou kunnen gaan gebruiken in mijn aquarium. Heb al veel gelezen op het forum maar hoop op wat adviezen van ervaren aquarium houders.

20180222_221411.jpg
20180222_221422.jpg

Dank voor de link. Nu ik verder lees in verschillende topics kom ik ook een lijst incl foto's tegen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan