WildWolf
New member
- Lid geworden
- 19 oktober 2024
- Leeftijd
- 44
Hallo allen,
Zoals ik al in het voorstel-topic heb gezegd heb ik naast mijn Rio 180 (Tanganyika) nu ook een Rio 240 waar niks bij zat gekregen.
Deze wil ik inrichten als een 'Hollandse bak'.
Ik heb inmiddels al een filter, JBL cristalprofi 1502e, met aangepaste filtermedia. Ik heb gelezen dat geadviseerd wordt om een mengsel van kleibollenmix en lateriet onder je grind/zandbodem te leggen. Bij planten die het nodig hebben een extra kleibolletjes en/of capsule te steken.
Eveneens heb ik een Co2 set liggen uit een vorige poging om met planten te werken. Hiervoor wil ik ook nog een Ph controler aanschaffen.
Ik heb al een aantal keer geprobeerd met planten maar telkens ging het mis, daarom wil ik dit keer meteen de best mogelijke start maken waarvoor ik wat advies nodig heb.
Hetgeen ik nodig heb online bestellen of zal het op Vivarium goedkoper zijn met mooie aanbiedingen?
Ik zal mijn vragen samenvatten.
A. Uitstroom van de filter,
- Originele uitstroom (spraybar)
- Originele uitstroom (breedstraalbuis)
- Lily pipe
- Anders, namelijk:
B. Welke verlichting zouden jullie adviseren?
- Juwel Helialux spectrum 1200
- 2x Superfish Retroled
- Chihiros Universal WRGB 1200
- Anders, namelijk:
C. Co2 toevoeging:
- Diffuser
- Inline
- Reactor
Overige tips zijn uiteraard welkom.
Alvast bedankt
Zoals ik al in het voorstel-topic heb gezegd heb ik naast mijn Rio 180 (Tanganyika) nu ook een Rio 240 waar niks bij zat gekregen.
Deze wil ik inrichten als een 'Hollandse bak'.
Ik heb inmiddels al een filter, JBL cristalprofi 1502e, met aangepaste filtermedia. Ik heb gelezen dat geadviseerd wordt om een mengsel van kleibollenmix en lateriet onder je grind/zandbodem te leggen. Bij planten die het nodig hebben een extra kleibolletjes en/of capsule te steken.
Eveneens heb ik een Co2 set liggen uit een vorige poging om met planten te werken. Hiervoor wil ik ook nog een Ph controler aanschaffen.
Ik heb al een aantal keer geprobeerd met planten maar telkens ging het mis, daarom wil ik dit keer meteen de best mogelijke start maken waarvoor ik wat advies nodig heb.
Hetgeen ik nodig heb online bestellen of zal het op Vivarium goedkoper zijn met mooie aanbiedingen?
Ik zal mijn vragen samenvatten.
A. Uitstroom van de filter,
- Originele uitstroom (spraybar)
- Originele uitstroom (breedstraalbuis)
- Lily pipe
- Anders, namelijk:
B. Welke verlichting zouden jullie adviseren?
- Juwel Helialux spectrum 1200
- 2x Superfish Retroled
- Chihiros Universal WRGB 1200
- Anders, namelijk:
C. Co2 toevoeging:
- Diffuser
- Inline
- Reactor
Overige tips zijn uiteraard welkom.
Alvast bedankt