Advies laatste aanvulling(en)


Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
Op dit moment heb ik in mijn 54 liter bak het volgende visbestand:
40x vuurgarnaal
10x rasbora galaxy

Nu wil ik er graag nog een soortje bij.
Alleen twijfel ik heel erg wat leuk is.

Ik dacht zelf aan epiplatys annulatus maar ik zag nu ook de pseudomugil furcatus voorbij komen.
En ottocinclusjes ziet mijn vriend graag.

En volgens mij zijn er nog tig leuke visjes die ik mis.

Dus vandaag de vraag:
Wat zouden jullie erbij doen?

Graag tips!
 
Ja, zelf wou ik altijd de epiplatys, dus die vind ik wel heel leuk, maar nu ik zo nadenk zijn het allemaal leuke visjes! Wordt moeilijk kiezen zo... Ik zou kijken wat het best bij het bestaande bestand past en welke het mooist in je bak staan. Ik weet het ook niet zeker, maar wordt de bak niet erg vol met nog een scholenvisje erbij? Je zou dan misschien beter de school galaxy’s nog kunnen uitbreiden.
 
Er zijn enorm veel leuke visjes alleen ben je zo beperkt met een 60cm want zoals Mijntje al aangeeft is het met een tweede scholenvisje in de middenlaag al snel heel druk.
Vissen voor het oppervlak zijn vaak rovertjes en is met garnalen ook niet ideaal.
Zou zelf dan voor de Otocinclus kiezen alleen zit daar wel een grote maar aan want zijn in het begin echt kwetsbare visjes,zou ze voorlopig niet in je pas draaiende bak zetten en ongeveer een half jaar mee wachten.
Dan zitten er organismen in je bak waar ze van kunnen eten aangezien ze zeker in het begin lastige eters zijn.
 
Jaa en otocinclus is altijd wildvang wat k wat minder vind.

Maar ringbandsnoekjes zitten boven in toch?

60cm geeft idd beperkingen maar genoeg visjes kunnen wel! Maar te druk is ook geen goed plan idd.

Ik hoop eigenlijk dat de galaxys zichzelf uitbreiden.;)
 
Maar ringbandsnoekjes zitten boven in toch?
Alleen als de groepsdruk (vooral onder de mannen) niet te hoog is. Als je een klein harempje neemt is mijn ervaring dat ze aan het oppervlak zitten MITS(!) er geen andere reden is om naar de bodem te gaan. Het is wel een echt roofvisje. Als ze de weg naar de garnalen eenmaal kennen weet ik niet hoe het afloopt...
 
Ik twijfel nu nog tussen de ringbandsnoekjes en de Trichopsis pumila.
Die laatste zou wel vaker een garnaaltje willen snoepen. Dus dan moet ik eerst mn garnalen bestand wat laten kweken.

Zou de Trichopsis pumila goed gaan met de galaxy's?
En hoeveel zou ik er dan moeten nemen? Een harempje of eerder een groepje?
 

Terug
Bovenaan