Advies Led verlichting stelling

J

jelmerh

Guest
Beste Forumleden,

Ik wil mijn aquarium stelling voorzien van led strip verlichting, Allereerst vraag ik me af wat beter is voor plant en vis : wit , koud wit of warm wit led? ( garnalen bakken wil ik de bodem bedekt hebben met bodemplanten en de kweekbakken krijgen weinig tot geen planten)


Nu wil ik de volgende strips kopen :
Link <<


Ik gok dat 2 strips per meterbak voldoende moet zijn. totaal wil ik dus 8-10 strips aan kunnen sluiten op een power supply.

Iemand die eerder een complete set heeft besteld, en het liefst ook dimbaar? want de TC420 kan geen 10 strips aan.

Vraag mij ook af welke power supply ik nodig heb. Ben helaas echt een leek qua electra!

Als iemand een schema'tje heeft of advies wil geven graag via pb

Alvast bedankt!
 
Advies en tips via pb hoort niet op een forum, iedereen wil er wat van leren/opsteken. Hoewel topics over dit onderwerp legio zijn. Op de tc420 kan per kanaal bij 12 volt 48watt of 96watt bij 24 volt. Afhankelijk van je bak hoogte, denk ik dat 2 strips wel wat veel is voor een kweekbak.
 
Voor de vissen zelf maakt het niets uit. Die hebben zelfs geen licht nodig.
Wat binnenschijnend daglicht volstaat al voor hen.
Doe gewoon wat je leuk vindt zou ik zeggen.

Voor planten is het een ander verhaal.
Dan zou ik voor T5 HE gaan.
 
In mijn ene kweekruimte heb ik ook led-verlichting. Geen dure strips met toebehoren maar vier lichtslangen van 6 meter lang. Dezelfde die als kerstverlichting gebruikt worden. Aangeschaft voor �4,99 per stuk. Ze verbruiken 11 watt per stuk. Waterdichte, flexibele en goedkope led-verlichting.

Bevalt uitstekend!

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Terug
Bovenaan