Wat is er nieuw

Advies nieuwe bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter marky05
  • Startdatum Startdatum
M

marky05

Guest
Hallo,

Doordat ik vorig jaar een miskoop heb gedaan met een 2e hands bak(aquarium en meubel stuk) ben ik op zoek naar een nieuwe en geen 2e handse.

Ik zat te denken aan een rio400 maar ik las dat hier 4x 54w t5 inzit zijn deze ook apart of per 2 te schakelen, want dit is veel te veel voor mijn malawi.

En zijn deze aquaria ook zonder filter en verlichting te verkrijgen want ik zou graag overstappen op led verlichting en filters heb ik genoeg.

Mark

Volgens mij zijn die standaard niet apart te schakelen, ook zijn ze niet zonder filter of verlichting te verkrijgen. Het filter kun je uiteraard wel los snijden, deze zit namelijk vast gekit.

Maar omdat je eigenlijk alleen de bak wilt zou je ook kunnen kiezen voor een volglas aquarium, dus een aquarium zonder toebehoren. Toevallig zit er in een Groningen een aquariumbouwer: http://zorona.nl/Volglas_aquarium.html

Dit is denk ik wat goedkoper, je kan dan zelf een lichtkap maken met LED verlichting.

er zit in de rio 400 4 tl buizen die zijn per 2 te schakelen maar dan per unit nadeel hier van is dat je dus of de voorste twee of de achterste twee
aan/uit kan zetten
per unit zitten er twee buizen op

als je het filter niet wil zou je eens kunnen kijken naar een Trofis Colisa 1500
zelfde idee maar zonder filter en een stukje goedkoper

groet

jaap

Ik laat een bak van 150x50x55 maken bij zorona en plaats deze op een rio400 meubel.
Lichtkap heb ik nog van mn vorige bak met dezelfde maat.

Dan nog jmb ledverlichting erin dan ben ik goedkoper uit als nieuwe set.

Opgelost 🙂

zou de bak wel wat hoger maken bv 60 of 65 cm anders komt je water peil in het gedrang

groet

jaap

Als ik even wat mag vragen... Ik heb nog 2 kleine 60cm bakken staan. Lijkt me leuk als kweek of quarantaine, maar hoe (welk materiaal etc.) zou je dan een lichtkap maken... Ik heb nu bij mijn juwel best wel condenswater, dus hout lijkt me op voorhand al niet geschikt.

flipper34 zei:
zou de bak wel wat hoger maken bv 60 of 65 cm anders komt je water peil in het gedrang

groet

jaap

Ik dacht dat 55 wel een mooie hoogte was samen met het juwel meubel wat 80 cm hoog is.

Als ik er een bak van 65 opzet dan heb ik een krukje nodig om bij de bodem te komen volgens mij 😎

of het nu verstandig is om daar na te kijken
bij bak hoogte van 55 cm houd je na aftrek bodem 5-8 cm en ga 3 cm onder de rand bak 44 cm waterhoogte over
dat lijkt me niet echt veel weet niet of dit voldoende is voor het soort vissen wat je in je hoofd hebt
daarnaast gaf je aan dat je overwoog een rio 400 deze is inclusief kap deze is 66 cm hoog en de kap stelt niet veel voor qua hoogte

groet

jaap

Ik ga er malawi in houden die hebben geen hoge bak nodig.
Misschien dat ik de 60 nog wel doe 65 dat is me te hoog, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Dan zou ik liever een bredere bak willen maar daar heb ik de ruimte helaas niet voor.

Ik was gister bij de hornbach en natuurlijk ook even bij de aqua afdeling gekeken.
Een rio400 kostte daar ongeveer 770 met meubel.

Verkoper wist me te vertellen als ik deze ergens anders goedkoper kan krijgen ik 10% korting op de laagste prijs krijg.
Romberg 661,95 dus dan word het minder als 600

Zou dit echt zo makkelijk gaan of komen de kleine lettertjes nog 😀

Ik vermoed dat er addertjes zijn. Maar proberen kan altijd 🙂

Komt nog wel 75 verzenden bij
Check je berichten eens jaap had je gister een bericht gestuurd :d

Roger1980 zei:
Als ik even wat mag vragen... Ik heb nog 2 kleine 60cm bakken staan. Lijkt me leuk als kweek of quarantaine, maar hoe (welk materiaal etc.) zou je dan een lichtkap maken... Ik heb nu bij mijn juwel best wel condenswater, dus hout lijkt me op voorhand al niet geschikt.

Roger,open een nieuw topic, hier raak je onder gesneeuwd.

marky05 zei:
Komt nog wel 75 verzenden bij
Check je berichten eens jaap had je gister een bericht gestuurd :d
klopt maar is dat ook bij Romberg ook niet zo

en je hebt inmiddels post
sorry voor het niet opmerken van je pb
groet

jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug