advies nodig voor verlichting

L

Laetacara

Guest
Hoi

momenteel ben ik aan het herinrichten van mijn juwel rio 125, lowtoch dus zondere co2 systeem

Daar zit momenteel 2x 28watt natuur light in daaromheen heb ik wat pvc-buizen gedaan om het licht wat minder vel te maken en voor de mooie schaduw effect.

Nu zit ik te denken om er 1 met high day te vervangen (ik denk de achterste of toch maar de voorste?) om het wat minder geel te maken.

planten bestand is:
2x Echinodorus bleheri - achter
2x Microsorum narrow leaf - midden achter
en wat javamoss - om de takken
2x Cryptocoryne beckettii - voor

allemaal planten die eventueel zonder co2 systeem kunnen.

Maar als ik die high day er in doet word dit dan niet te vel voor de planten om te groeien waardoor ze co2 te kort komen? of toch maar 2x natuur erin laten

Wel ga ik deze met pvc afschermen voor de schaduw effect en om het wat minder heftig te maken.
 
Ik zou dan een colour doen ipv een nature Zeker geen Day: die maakt het nog feller.
Dus achter nature en voor een colour.

gr Peter
 
Ik heb achter de high lite, maar nature kan idd ook.
en voor de color (die is wat rozer)

vind het zelf erg mooi, maar blijft natuurlijk een persoonlijke smaak.
 
Hoi

momenteel ben ik aan het herinrichten van mijn juwel rio 125, lowtoch dus zondere co2 systeem

Daar zit momenteel 2x 28watt natuur light in daaromheen heb ik wat pvc-buizen gedaan om het licht wat minder vel te maken en voor de mooie schaduw effect.

Nu zit ik te denken om er 1 met high day te vervangen (ik denk de achterste of toch maar de voorste?) om het wat minder geel te maken.

planten bestand is:
2x Echinodorus bleheri - achter
2x Microsorum narrow leaf - midden achter
en wat javamoss - om de takken
2x Cryptocoryne beckettii - voor

allemaal planten die eventueel zonder co2 systeem kunnen.

Maar als ik die high day er in doet word dit dan niet te vel voor de planten om te groeien waardoor ze co2 te kort komen? of toch maar 2x natuur erin laten

Wel ga ik deze met pvc afschermen voor de schaduw effect en om het wat minder heftig te maken.
Voor de duidelijkheid; alle planten zijn CO2 nodig, ze kunnen niet zonder. Maar je bedoelt waarschijnlijk planten die zonder extra CO2 bemesting kunnen.
 
Terug
Bovenaan