Advies nodig: welke vis(sen) in mijn beperkte aquarium?


Niels22

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Berichten
86
Leeftijd
20
Hallo!

Ik heb dus sinds kort een klein aquarium gekocht van 30L. Alhoewel ik al helemaal heb uitgezocht dat klein moeilijker te onderhouden is dan groot, heb ik 'm uiteindelijk gekocht. Ik heb dan ook geen vraag over onderhoud, voeding of de planten. Dit staat allemaal al in 't aquarium voor de komende weken om daarna vissen te kopen. Echter is 30L natuurlijk enorm klein. Ik was dan ook benieuwd welke vis(sen) ik kon plaatsen in het aquarium. De meeste gebruikelijke zal dan ook wel een beta zijn, maar dan wel één natuurlijk. Echter ben ik geen groot fan van deze vissoort. Is er nog een andere mogelijkheid voor kleine vissen? Meer dan één zou ik wel leuk vinden. Over een aantal maanden ben ik van plan om uit te breiden naar een 60L of 100L aquarium. Echter is dit nu even tijdelijk. Suggesties wat voor vissen ik zou kunnen houden in dit kleine aquarium?

Mijn aquarium: Superfish Qubiq 30 Pro
 
Kort en simpel: alleen een betta kan in zoiets, want vissen hoe klein ze ook zijn (vooral winkels verkopen de kleine visjes graag onder de term nanovisjes waarmee ze de suggestie wekken dat die in een nanocube kunnen, maar niets is minder waar en pure dierenmishandeling) veel meer dan wat rond hangen kunnen ze niet in zo'n klein bakje.
Een andere optie zou zijn om wat garnalen te nemen, vuurgarnalen of citroengarnalen, zijn erg kleurrijk en daar passen er best een stuk of 20 van in dat vermeerderd vanzelf
 
Kort en simpel: alleen een betta kan in zoiets, want vissen hoe klein ze ook zijn (vooral winkels verkopen de kleine visjes graag onder de term nanovisjes waarmee ze de suggestie wekken dat die in een nanocube kunnen, maar niets is minder waar en pure dierenmishandeling) veel meer dan wat rond hangen kunnen ze niet in zo'n klein bakje.
Een andere optie zou zijn om wat garnalen te nemen, vuurgarnalen of citroengarnalen, zijn erg kleurrijk en daar passen er best een stuk of 20 van in dat vermeerderd vanzelf
Dat had ik eigenlijk al gedacht inderdaad. Daarnaast zijn betta's (spelfoutje bij mijn vorige bericht) ook prachtige vissen. Over een klein halfjaar komt er een groter aquarium waar dan weer wel meer vissen in zouden moeten kunnen. Echter heb ik dan wel wat vragen over deze vis. Ze zijn namelijk agressief hoorde ik? Geen idee of dat zo is, maar ze eten graag kleinere vissen. Kan ik wel gewoon mijn bak schoonmaken terwijl de betta in de bak zit? Of zal hij/zij mijn hand ook als een versnapering zien. Ben nog niet zo bekend met deze vis.
 
Dat had ik eigenlijk al gedacht inderdaad. Daarnaast zijn betta's (spelfoutje bij mijn vorige bericht) ook prachtige vissen. Over een klein halfjaar komt er een groter aquarium waar dan weer wel meer vissen in zouden moeten kunnen. Echter heb ik dan wel wat vragen over deze vis. Ze zijn namelijk agressief hoorde ik? Geen idee of dat zo is, maar ze eten graag kleinere vissen. Kan ik wel gewoon mijn bak schoonmaken terwijl de betta in de bak zit? Of zal hij/zij mijn hand ook als een versnapering zien. Ben nog niet zo bekend met deze vis.
Met specifieke vragen over het houden van een betta kan ik je helaas niet helpen daar kun je beter even een apart topic voor starten in het labyrintvissen forumonderdeel
 

Terug
Bovenaan