Advies over extra toevoeging in aquarium


Lid geworden
21 juni 2024
Berichten
7
Leeftijd
34
Hallo,

Ik heb een 90 liter aquarium, veel beplanting, stenen en hout en een c02 systeem.
Op dit moment heb ik 12 neon tertras, 3 otocinclus, 5 mini amano garnalen en 2 Ramirezi dwerg cichlide in mijn aquarium zitten.

Ik zou graag nog wat extra's willen toevoegen voor het oog. Een mooie felle vis of een koppeltje.

Vraag 1: Is dit verantwoord gezien het aantal vissen en de ruimte?

Vraag 2: Zo ja, wat is jullie advies om eventueel toe te voegen?

Hoor het graag van jullie.

 
Ik zou de school neontetra's uitbreiden tot een stuk of 20 of zelfs 25, dat gaan zij fijner vinden en dan laten ze zich meer zien. En dan heb je meteen meer kleur. Een 90 l bak is niet erg groot, het enige waar je eventueel nog over zou kunnen denken icm het huidige bestand is misschien een vissoort voor de bovenlaag: Epiplatys annulatus (wel even op de waterwaardes letten), bijlzalmpjes, honinggoerami's....
Voor bovenlaagvissen geldt wel dat je goede beschutting aan de oppervlakte moet hebben (en al zijn er wisselende ervaringen) is een dekruit ook wel verstandig.
 
Let wel op de organische belasting met ‘veel’ vissen. Weer niet hoe je filtering is geregeld?

Wat de 1 veel vissen vindt voor 90liter is voor de ander niet genoeg. 90liter is dat je bak zonder planten en hout en bodem? Want dan mag je na inrichting wel een 10/15 liter minder rekenen.
 
Ik zou ook de school tetra’s uitbreiden en niet nog andere soorten toevoegen.
 
Let wel op de organische belasting met ‘veel’ vissen. Weer niet hoe je filtering is geregeld?

Wat de 1 veel vissen vindt voor 90liter is voor de ander niet genoeg. 90liter is dat je bak zonder planten en hout en bodem? Want dan mag je na inrichting wel een 10/15 liter minder rekenen.
Ben het met Albert eens en gok dat je zo n 75 liter overhoudt. Kunnen best een paar kleine visjes bij maar pas op voor overbevolking qua belasting.
 

Terug
Bovenaan