Advies over inrichting


R

Rianne20

Guest
Hallo allemaal!
Ik heb nog een klein 30 liter aquariumpje staan, en hier wilde ik graag wat garnaaltjes ofzo in hebben. Vandaar dit topic want ik had nog wat vragen.
Ik weet dat ze zand willen, maar hoe zit het qua plantjes? Veel of gemiddeld?
Is een super fish aquaflow 100 filter genoeg?
Ik heb het liefst een wat lagere temperatuur, zon 20 graden, is dit haalbaar? Dit is natuurlijk geen vereiste.
Hoe zit het met waterwaardes? Zijn deze moeilijk te halen met gewoon kraanwater?
Verder zijn alle tips, ideeën en foto's van harte welkom
 
als ik water uit mijn aquarium gebruik, kan ik hier dan gelijk garnalen in doen? anders wil ik hem laten indraaien met plantjes erin.
 
Ookal gebruik je water uit je andere aquarium, dan nog moet de bak minimaal 4 weken indraaien.

Je andere vragen even beantwoorden:
Grind of zand maakt geen verschil
Plantjes kan allemaal zou alleen oppassen met anubias die moet je boven water snoeien en dan even wachten tot het wondvocht van d eplant is opgedroogd want dat wondvocht is giftig voor ze
Zo'n aquaflowgevalletje vind ik persoonlijk te klein omdat e rmaar 1 spons inzit en je dus totaal geen buffer hebt
20 graden is prima voor garnalen
Neocaredinagarnalen (vuurgarnalen enzo) kunnen gewoon op leidingwater
tip: laat je geen mosbal aansmeren want daar hebben garnalen niet veel aan, kun je beter levermos nemen bijv. daar zitten graag babygarnaaltjes in om beschutting en voeding te vinden
 
Nog 1 tip: koop planten bij een aquariaan die zijn garnalensafe want planten uit de winkel/webshop bevat pesticiden waar vissen geen last van hebben maar garnalen accuut aan dood gaan
 
Nog 1 tip: koop planten bij een aquariaan die zijn garnalensafe want planten uit de winkel/webshop bevat pesticiden waar vissen geen last van hebben maar garnalen accuut aan dood gaan
Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik kies voor zand, omdat het grind wat ik heb nog wel wat scherpe randjes heeft vind ik. Ik ga zoeken naar een geschikter filter.
Ik ga binnenkort naar de dierenwinkel om alles te kopen, daar heb ik wel zin in:D
 

Terug
Bovenaan