Jaren geleden ben ik verliefd geworden op de mooie knorgoerami's.
Na wat naslag werk op internet (oa dit forum) en het idee dat alleen jonge garnaaltjes opgegeten zouden worden, dacht ik dat ik er helemaal blij van zou worden.
Groepje van 10 zou makkelijk kunnen in mijn 120x50x60cm bak.
En nu anderhalve week later vind ik ze nogsteeds fantastisch!
Zwemmen leuk samen, laten mooi hun vinnen zien, eten goed...
Ik heb ze helaas nog niet horen knorren maar heb het idee dat ze het best naar hun zin hebben, ondanks dat mijn bak niet Azië gericht is.
Alleen zijn ze ontzettend territoriaal!
Geen enkele andere vissoort mag ik de buurt komen van hun schooltje!
Ik had nog 3 overgebleven Galaxy Danio's, maar die worden weggejaagd als zij even bij de planten willen snuffelen.
Plus ze hebben al mijn volwassen vuurgarnalen opgegeten!
Had een groepje van 50x knalrode... ik heb er 12 kunnen redden en in een 54ltr aquarium gedaan.
Ook mijn L010a's zijn helemaal hyper. Zijn mega actief en zijn continue overal aan het zoeken naar eten. (op de grond/tussen de bladeren/tegen de achterwand)
Dit ben ik niet van ze gewend.
What to do?
Toch maar weer afscheid nemen van de knorretjes?
En de L010a's wil ik op deze manier ook niet. Voorheen waren ze helemaal niet zo.
Wie heeft er een tip of wat zouden jullie doen?
Bewoners;
3x Galaxy Danio
6x Otocinclus
8x Corydoras Panda
5x L010a
10x Trichopsis Pumila
Er zijn redelijk wat schuilmogelijkheden en planten.
Na wat naslag werk op internet (oa dit forum) en het idee dat alleen jonge garnaaltjes opgegeten zouden worden, dacht ik dat ik er helemaal blij van zou worden.
Groepje van 10 zou makkelijk kunnen in mijn 120x50x60cm bak.
En nu anderhalve week later vind ik ze nogsteeds fantastisch!
Zwemmen leuk samen, laten mooi hun vinnen zien, eten goed...
Ik heb ze helaas nog niet horen knorren maar heb het idee dat ze het best naar hun zin hebben, ondanks dat mijn bak niet Azië gericht is.
Alleen zijn ze ontzettend territoriaal!
Geen enkele andere vissoort mag ik de buurt komen van hun schooltje!
Ik had nog 3 overgebleven Galaxy Danio's, maar die worden weggejaagd als zij even bij de planten willen snuffelen.
Plus ze hebben al mijn volwassen vuurgarnalen opgegeten!
Had een groepje van 50x knalrode... ik heb er 12 kunnen redden en in een 54ltr aquarium gedaan.
Ook mijn L010a's zijn helemaal hyper. Zijn mega actief en zijn continue overal aan het zoeken naar eten. (op de grond/tussen de bladeren/tegen de achterwand)
Dit ben ik niet van ze gewend.
What to do?
Toch maar weer afscheid nemen van de knorretjes?
En de L010a's wil ik op deze manier ook niet. Voorheen waren ze helemaal niet zo.
Wie heeft er een tip of wat zouden jullie doen?
Bewoners;
3x Galaxy Danio
6x Otocinclus
8x Corydoras Panda
5x L010a
10x Trichopsis Pumila
Er zijn redelijk wat schuilmogelijkheden en planten.