Advies / tips mbt. nieuw aquarium


Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

Ik heb sinds twee dagen een nieuw aquarium (60x30x42) en heb hem grotendeels ingericht.

Nu kreeg ik de tip van iemand om minder steentjes op de bodem te hebben, dus ik heb een aantal steentjes weggehaald.

Gelezen had ik dat je voor ongeveer 4 cm aan steen moet hebben en achter rond de 8 cm. Ik heb voor tussen de 3/4 cm steentjes liggen (de voedingsbodem erbij ingerekend) en achterin tussen de 5 en 6,5 cm (incl. voedingsbodem). Zie foto's voor een duidelijker beeld. Is dit goed? Of veelste veel van het goede?

Verder heb ik de plantjes in het aquarium geplaatst, is dit goed gebeurd of heb ik gekke dingen gedaan (ik ben compleet nieuw in de aquarium wereld en wil het erg graag goed ingericht hebben voor de visjes).

Verder heb ik de watertemperatuur ingesteld op 23/24 graden.

De verlichting heb ik met behulp van een tijdklok ingesteld op 11 uur per dag (T5 lamp), van 12.00 tot 23.00.

Hebben jullie nog tips voor mij, wat ik wel en wat ik absoluut niet moet doen, zien jullie misschien al dingen wat fout zijn gegaan, ik ben erg benieuwd en nieuwsgierig naar jullie reactie.

De bewoners van het aquarium zijn nog onduidelijk, het worden niet zulke hele grote vissen, daar is de bak ook niet groot genoeg voor lijkt mij.

Bedankt voor het meedenken!

Zie hier de foto's:

Vooraanzicht
962432zanziee_0_82_20131229_12.jpg



Zijaanzicht
415328zanziee_0_82_20131229_12.jpg



Bovenaanzicht
785115zanziee_0_82_20131229_12.jpg



735115zanziee_0_82_20131229_12.jpg



485366zanziee_0_82_20131229_12.jpg
 
ziet er leuk uit,mischien er nog een klein stukje hout erin?
 
Ziet er al goed uit maar je moet je vallisneria wat hoger in het grind zetten, tot je de wortelaanzet kan zien. En een zwarte achtergrond maakt het gelijk veel mooier,en wat hout en stenen erin zou ook leuk zijn.
 
Ah, heten die plantjes zo! In de winkel waar ik ze gekocht heb stonden er nergens naambordjes bij.. Erg jammer. Ik ga ze zo even verplanten.