Wat is er nieuw

Advies wat te doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hallopeetje
  • Startdatum Startdatum
H

hallopeetje

Guest
Dank je wel voor de welkom berichtjes, helaas gaan er nog steeds visjes dood. Eergisteren een zwaarddrager vrouwtje en sinds gisteren verstopt een tuxido platy zich achter in de bak, kwam ook niet tevoorschijn met eten geven.. Was duidelijk niet oke. Ben benieuwd als zodadelijk het licht weer aangaat. Op dit moment ben ik alleen maar visjes aan het tellen. Waterwaardes zijn volgens mij wel goed. Ik heb van die teststrtips gekocht. Ik constateer geen gekke dingen. Nog 2 dagen behandelen met voogle easy life. Het lijkt iets te helpen, de visjes hebben iets minder jeuk. Ik wil liever ook niet te veel meer rommelen in de bak....heb al eerder een esha 2000 behandeling gehad tegen vinrot. Straks alleen de koolfilter terugzetten en dan lijkt het me beter maar een paar weekjes afwachten. Kan eventueel wel preventief doorgaan met dat voogle easy life.. Heeft iemand daar ervaringen mee.?.

Ik kocht dit op advies bij de LFS.. ivm stresvermindering en voor visjes die jeuk hebben maar waar ik verder niets aan zie. Ik vind het soms zo moeilijk. Waar doe je goed aan.

Gisteren vond ik, dacht ik ook een dode japonica garnaal ( heb er 2) overgenomen uit het aquarium van mijn schoonzoon. Maar het kan ook een vel geweest zijn. Ik las dat ze zich na het vervellen verstoppen .. Dat zou de reden kunnen zijn dat ik er nu nog maar 1 zie..

We geven de moed nog niet op.. Maar frustrerend is het wel

Vervelend allemaal.
Ik heb zelf dat spul van easy life ook eens gebruikt en had wel het idee dat het een positief effect had.
Belangrijkste is om de balans in een bak op orde te hebben en de waterwaarden kunnen dat precies vertellen,helaas is dat niet mogelijk met een stripje.
Vaak doen ze in de winkel gratis je waterwaarden testen en dat zou je kunnen laten doen,schrijf ze dan op en plaats ze hier zodat wij je verder kunnen helpen.
Foto's zeggen ook meer dan duizend woorden dus als het mogelijk is kan je hier ook wat foto's plaatsen van de bak en vissen.
Hoe meer info hoe beter!
Succes.

Dank je Seabalt, Had al gelezen dat deze strips niet zo nauwkeurig blijken te zijn. Maar ik zal eens naar de winkel gaan om mijn water te testen.

En fotos zal ik eens proberen of het lukt, Ik heb ook nog een paar algeneters waar ik de naam van wil weten.

Ze zijn niet alleen onnauwkeurig maar zoals nh3 en 4 zijn ook niet te meten met een stripje en zijn nu wel heel belangrijke waarden om te weten.
Na verloop van tijd als de bak lekker staat te draaien is het prima om zo af en toe eens even een stripje te gebruiken voor een grove indicatie bv.

Kom maar op met de foto's! 😉

Jippieee, garnaal nummer 2 is weer tevoorschijn .. Was het blijkbaar toch een vervelling. Intressant dat ze zo compleet, oogjes, pootjes en sprietjes achterlaten. Had het alleen uit het aquarium gevist, maar dat moet ik dus gewoon laten leggen bij de volgende keer.
Tuxido platy lijkt aan de betere hand, verstopt zich niet meer , zwemt alleen nog aan de oppervlakte , toch nog wel een paar visjes die jeuk hebben..
Afkloppen maar. Onze fout is geweest, veelst te snel en veels te enthousiast visjes gekocht. Doen we voorlopig ook niet meer.
We hebben een juwel trigon 350. Plantjes doen het goed behalve dat de algeneters de bladeren afschrapen.
Door overname visbestand van de vorige eigenaar en overname aquarium visjes van mijn schoonzoon is het wel een allergaartje aan vis. in totaal zouden er nu een stuk of 60 visjes in moeten zitten.

2 maantjes
4 gouramis
4 algeneters (2 pleco. 1 pecolita vitata... 1 siamese gold ). Pleco zijn 2 mannen.
6 zwarte tetras
2 zwaarddragers man/ vrouw
3 black molly. 1 man/ 2 vrouw
11 corydorus pigmeus (zijn alleen niet te tellen)
1 corydorus aeneus
1 corydorus palateus
3 tuxydo platy 1 man 2 vrouw
3 indische modderkruipers. 2 gestreept en 1 bruine..
2 japonica garnaaltjes
3 zwarte neon tetra (zwemen schuw aan de zijkant van de bak bij de uitstroom van het filter)
7 vuur neon
1 hockeystick
4 rode minor
2 dalmatier Platy...

Jammer alleen van de enkelingen.
Corydoras vind ik zelf de leukste, maar we hebben een grindbodem dus eigenlijk niet zo geschikt alhoewel ze er geen last van lijken te hebben. Foto,s volgen snel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan