afbraak van ontlasting.

Lid geworden
29 nov 2009
Hallo allen,
Hoe snel zou ontlasting moeten worden afgebroken in een aquarium welke goed is ingedraaid, of is hier niks zinnigs over te zeggen?
Groet,
Erik.

Lid geworden
20 jan 2013
Dat is toch een proces wat zichzelf regelt,het lost vanzelf op en komt verder terecht in de interne huishouding.

TS
smidsy
Lid geworden
29 nov 2009
Dat is toch een proces wat zichzelf regelt,het lost vanzelf op en komt verder terecht in de interne huishouding.
Ja maar ik vroeg me af hoelang dat dan ongeveer duurt voor dat het dus is opgelost..

Lid geworden
20 jan 2013
Dat ligt eraan,bij mij pakken de coreadorussen de ontlasting regelmatig in de bek en komt het als stof of een poederachtige substantie weer uit de kieuwen.Of het verdwijnt in het filter,maar oplossen doet het altijd.

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 aug 2011
Leeftijd
65
Ook de bacteriën zorgen voor deze afbraak.
En uiteraard ververs jij ook nog waardoor het verdund.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 feb 2011
Leeftijd
54
De hoeveelheid ontlasting is per vis nogal verschillend en dat zal er ook invloed op hebben dus een bepaalde tijdsduur daar opplakken is denk ik erg lastig.

Lid geworden
11 jul 2019
Leeftijd
59
Is al erg afhankelijk van waaruit de ontlasting bestaat, maw wat voer je. In korrel en droogvoer zit nogal wat ballaststoffen zoals goedkope koolhydraten die lastiger zijn om te zetten.
Bij eiwit rijk voer en dan zeker vis-eiwit zal het sneller gaan.
Daarnaast spelen temperatuur en zuurstofgehalte ook een rol.

WJ

Lid geworden
3 dec 2018
Leeftijd
34
Hangt een beetje er vanaf of je Tetras hebt of zeemeerminnen.

Naar het schijnt kunnen zeemeerminnen enorme bolussen achterlaten die nauwelijks oplossen en afhankelijk van het dieet pinda achtige delen kunnen bevatten.

Bovenaan