afbraak van ontlasting.


S

smidsy

Guest
Hallo allen,
Hoe snel zou ontlasting moeten worden afgebroken in een aquarium welke goed is ingedraaid, of is hier niks zinnigs over te zeggen?
Groet,
Erik.
 
Dat is toch een proces wat zichzelf regelt,het lost vanzelf op en komt verder terecht in de interne huishouding.
 
Dat is toch een proces wat zichzelf regelt,het lost vanzelf op en komt verder terecht in de interne huishouding.
Ja maar ik vroeg me af hoelang dat dan ongeveer duurt voor dat het dus is opgelost..
 
Dat ligt eraan,bij mij pakken de coreadorussen de ontlasting regelmatig in de bek en komt het als stof of een poederachtige substantie weer uit de kieuwen.Of het verdwijnt in het filter,maar oplossen doet het altijd.
 
De hoeveelheid ontlasting is per vis nogal verschillend en dat zal er ook invloed op hebben dus een bepaalde tijdsduur daar opplakken is denk ik erg lastig.
 
Dit hangt af van de koolstof en stikstof ratio in je aquarium. Leesvoer:
 
Is al erg afhankelijk van waaruit de ontlasting bestaat, maw wat voer je. In korrel en droogvoer zit nogal wat ballaststoffen zoals goedkope koolhydraten die lastiger zijn om te zetten.
Bij eiwit rijk voer en dan zeker vis-eiwit zal het sneller gaan.
Daarnaast spelen temperatuur en zuurstofgehalte ook een rol.
 
Hangt een beetje er vanaf of je Tetras hebt of zeemeerminnen.

Naar het schijnt kunnen zeemeerminnen enorme bolussen achterlaten die nauwelijks oplossen en afhankelijk van het dieet pinda achtige delen kunnen bevatten.
 

Terug
Bovenaan