Wat is er nieuw

Afname storming

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maickel
  • Startdatum Startdatum
M

Maickel

Guest
Goedemorgen,
Ik heb 2 JBL greenline 1501 filters op m'n Eheim scubaline 640 staan. Sinds kort een UV lamp, Co2 reactor én een verwarmingselement er tussen staan. Ik heb het idee dat dit de stroming in m'n bak flink heeft verminderd. Plantjes bewegen niet meer zoveel als voorheen.

Zijn er manieren om de stroming te optimaliseren? Dan heb ik het niet over een stromingspompje, maar puur filter technisch. Of is dit met ''alle obstakels ertussen'' niet mogelijk?
Ik hoor graag of jullie ideeën hebben.
Groetjes, Maickel

Je pomp geeft bruto 4.5 keer het volume van je bak per uur, dit zou eigenlijk voldoende moeten zijn.
maar zoals we allen weten zit er veel verlies tussen je filteruitlaat en de werkelijke uitlaat in je bak.
Je zou er eens kunnen aan denken om zwaardere filters te nemen?

Hoe je je filters best kunt optimaliseren?
-Je bochtenwerk zo flauw mogelijk maken en minimaliseren, zorgen dat er geen knikken zit in je slangen.
-Je uitstromen verzetten?, ik bedoel hiermee, eentje bv. in de rechtse bovenhoek die naar links uitblaast en een uitgang halverwege de lengte van je bak die ook naar links uitblaast, dit zodat je over de hele lengte evenveel stroming hebt.
-De twee instromen naar je filters toe zou ik dan op dezelfde plaats als je uitstromen zetten maar dan net over de bodem.
De de uitstroom bovenaan tegen het wateroppervlakte en de instroom op dezelfde plaats maar dan onderaan net boven de bodem.
Op deze manier moet de stroming zo goed als overal in je bak komen.

Oke bedankt. Ik heb ook al nagedacht om over te stappen op Eheim filters i.p.v. JBL.. Wellicht na m'n 13e maand 😉

Oppassen met wat je zegt, voor je het weet heb je hier een oorlog ontketend ivm JBL filters versus Eheim filters 😀 😀 😀

Maar ik geef je 100% gelijk, je kan beter uitkijken naar filters van Eheim, dan heb je tenminste echte filters ipv dat namaakspul van JBL. 😉

Oei... ligt dat zo gevoelig ? 😱
Ik ben nog aan t oriënteren, maar ben wel erg gecharmeerd van eheim.

Als je een filter weg doet zou ik eventueel wel al interesse hebben in overname... :juggle: aan de juiste prijs natuurlijk! Ik ga geen uitspraken maken over JBL of Eheim buiten dat ik JBL gekozen heb voor de prijs en omdat deze (iets) stiller zou zijn.... Maar dat is ook maar van horen zeggen natuurlijk!

Oppassen met wat je zegt, voor je het weet heb je hier een oorlog ontketend ivm JBL filters versus Eheim filters 😀 😀 😀

Maar ik geef je 100% gelijk, je kan beter uitkijken naar filters van Eheim, dan heb je tenminste echte filters ipv dat namaakspul van JBL. 😉

😀😀😀:thumbs:

Ja en waar slaat dat nou op en hier en gunter nog aan toe Luc?? 😡😡
Groot gelijk hoor ik zou ook voor Eheim kijken 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan