Wat is er nieuw

Afsluiter/overloop/vlotter osmose

Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,700
Locatie
Groningen
Al een jaar lang maak ik in de keuken mijn osmosewater. Apparaat in een emmer op het aanrecht, 20L jerrycan in de gootsteen, slang aansluiten en gaan.

Graag wil ik kijken naar een andere permanentere oplossing. Op zolder heb ik een aansluiting en afvoer van de wasmachine en beide ook nog van de cv (waarvan de kraan eigenlijk nooit in gebruik is). Hier zou ik wat mee willen/kunnen. Aangezien ik Alzheimer light heb (grapje) loopt mijn jerrycan regelmatig over. Omdat deze in de gootsteen staat is dat natuurlijk geen probleem. Als ik op zolder een aansluiting wil maken wil ik niet wekelijks met 20kg water twee trappen af, dus zou ik een voorraadvat moeten gebruiken ofzo.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met een osmose-opstelling die bruikbaar voor mij is. En dan met name een (betaalbare) oplossing waarbij ik geen waterval veroorzaak, dus een systeem met overloop of afsluiter.~
Ik hoef ook geen honderden liters per week te maken. Aan 20 liter per week heb ik (nog) genoeg.

Alle suggesties zijn welkom!
 
Ik heb deze ook op zolder hangen. Let wel op dat de cappaciteit iets minder is.
Ook ik ben een keer het apparaat vergeten uit te zetten. Volgende ochtend mooie natte vloerbedekking op zolder.
Ik heb markeringen op de jerrycan gemaakt. Ieder streepje is 1 uur. Dus ik zet een wekker, als het apparaat aan staat.
Ik heb een 35 liter jerrycan en 2 gieters op zolder staan. Ik ga dus steeds met 1 of 2 gieters naar beneden.

Opstelling op zolder.

IMG_0441.JPG
 
Apparaat heeft inmiddels volledig de geest gegeven dankzij een blunder van mijn kant. De zoektocht naar een nieuw apparaat gaat hier verder. Hopelijk is de wens van een afsluiter/overloop te combineren met een nieuwe Setup. :zwaai:
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan