Wat is er nieuw

afstellen co2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pukkiepok
  • Startdatum Startdatum
P

pukkiepok

Guest
hallo,

ik heb een probleem met mijn CO2. ik afstel namelijk het systeem af en naar verloop van tijd worden het aantal bellen steeds minder.

weet iemand hoe dat kan en hoe het opgelost kan worden?

alvast bedankt
 
Mag ik vragen hoelang je co2 set hebt?
Gebruik je een magneet ventiel?
Gberuik je een terugslag ventiel?

En met hoeveel bellen per minuut loopt het steeds af?

Want ik heb het vermoeden dat de set nog niet zo oud is. Dus ik denk dat de slangetjes wat bacterie aan de binnenzijden cre�ren en daardoor de stuwgang beetje verspert. En dit is normaal.

Of je magneet ventiel werkt niet zoals die hoort en blijft steeds meer dicht zitten.
 
ik heb hem sinds eind oktober. de set is wel 2e hands. de flessen komen van 1990 denk de rest ook.
ik gebruik een magneet en terugslagventiel. de CO2 wordt opgelost in een externe reactor.

ik stel hem af op 60 tot 120 bellen per minuut. het loopt af totdat er bijna niks meer door heen komt.
 
Blijft de druk wel het zelfde? Of valt die ook helemaal weg?
 
werkdruk blijft
 
Kijk ik ben niet technisch maar ik zou denken dat er iets hapert bij de stelschroef voor het aantal bellen ofzo.
Die kun je volgens mij ook losschroeven en schoonmaken, maar hoe kan ik je niet zeggen.
Ik hoop dat er iemand reageerd die er iets meer van afweet. maar dat hij in 2 dagen van 100 naar 10 bellen terugzakt is niet goed hoor.
 
Is het een dennerle?? Die stelschroefjes zijn erg gevoelig en een zwak punt heb ik gehoord van een kenner.
ik heb die ook hier en bij even aan de stelschroef komen heb je meer of minder bellen al.
Wellicht dat hier het probleem zit van een vuiltje ofzo??
Dat is dus de knop die je gebruikt om het aantal bellen te regelen.
 
naar mijn weten geen knik.

de set is van het merk 'dupla'. ik zou niet weten hoe je die eraf moet schroeven. ik hoop dat het aan een vuiltje ligt. dat is wel het goedkoopste 🙂 .
 
nu blijven de bellen ongeveer 5 dagen goed
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan