DennisT1996
New member
- Lid geworden
- 16 januari 2025
- Leeftijd
- 28
Goedemorgen Allen,
Al een tijdje ben ik dit forum aan het volgen. 3 maanden terug hebben wij een nieuw aquarium opgestart., Na 6 weken indraaien de eerste visjes erin geplaatst, waaronder 2 diamant gourami's.
Toen der tijd als koppeltje gekocht bij Frits Kuiper. Na een maandje bleek dat het "vrouwtje" toch een mannetje is. De heren zaten constant achter elkaar aan. Voor 1 van de visjes een nieuw huisje gezocht en dus sinds toen 1 gourami.
Een aantal dagen terug toch maar weer proberen en er een vrouwtje bij gehaald. Echter zit de man ook constant achter haar aan. Op internet lees ik gemengd advies. Meer vrouwtjes om de agressie te spreiden, breken van zichtlijnen, etc. Maar wat is nou wijsheid?
Het mannetje maakt bubbelnesten, dus voelt duidelijk de drang.
Volgende stappen heb ik al genomen:
Bovenstaande lijkt wel wat te helpen, maar ik wil de visjes een zo'n goed mogelijk thuis geven.
Wat gegevens over het aquarium:
Opties die ik zie:
Al een tijdje ben ik dit forum aan het volgen. 3 maanden terug hebben wij een nieuw aquarium opgestart., Na 6 weken indraaien de eerste visjes erin geplaatst, waaronder 2 diamant gourami's.
Toen der tijd als koppeltje gekocht bij Frits Kuiper. Na een maandje bleek dat het "vrouwtje" toch een mannetje is. De heren zaten constant achter elkaar aan. Voor 1 van de visjes een nieuw huisje gezocht en dus sinds toen 1 gourami.
Een aantal dagen terug toch maar weer proberen en er een vrouwtje bij gehaald. Echter zit de man ook constant achter haar aan. Op internet lees ik gemengd advies. Meer vrouwtjes om de agressie te spreiden, breken van zichtlijnen, etc. Maar wat is nou wijsheid?
Het mannetje maakt bubbelnesten, dus voelt duidelijk de drang.
Volgende stappen heb ik al genomen:
- Temperatuur verlaagd van 24 naar 23 graden.
- Lichtintensiteit verlaagd.
Bovenstaande lijkt wel wat te helpen, maar ik wil de visjes een zo'n goed mogelijk thuis geven.
Wat gegevens over het aquarium:
- Afmetingen 100cm * 40 cm * 60 cm (L*B*H);
- Temperatuur: 23°C;
- JBL E1502 filter;
- Lamp is een week aqua M900K Pro
- 2 Diamantgourami's;
- 2 Goud ancistrus;
- 13 Neon tetra's;
- 7 Galaxy rasbora;
- kolonie red rili garnalen
Opties die ik zie:
- 1/2 vrouwen toevoegen, maar kan dit in dit formaat aquarium?
- Vrouw wegdoen en de man behouden (of andersom);
- Afwachten en hopen dat de agressie afneemt;
- Beide gourami's wegdoen en een andere soort kiezen.