agressieve goud gourami's

J

Jaleentjuh

Guest
Beste iedereen,
Mijn vader heeft een aquarium en hij heeft/had 2 goud gourami's het vrouwtje zat echter de hele tijd achter het mannetje aan. Het mannetje is enorm dun geworden en is niet meer gegroeid. Het vrouwtje daarintegen is anderhalf keer zo groot als het mannetje en heeft het mannetje zijn vinnen beschadigt.
Omdat ik sinds kort een nieuw aquarium heb (van 40 naar 65 liter) heb ik de goudgourami (het mannetje) overgenomen. Ik weet dat mijn bak eigenlijk te klein is voor deze vissoort. er is slechts 39 liter van de 65 bezet van mijn aquarium en dit is op dit moment beter voor het mannetje dan bij zijn gestoorde vrouwtje :p

Heeft iemand tips voor wat ik het beste kan doen nu? Hij eet gewoon met mijn visjes mee en ik probeer hem denk ik nu eerst aan te laten komen.
Is het mogelijk hem daarna weer bij het vrouwtje te zetten of is het bijna 100% zeker dat dat weer fout gaat?

mvg,
Jaleen
 
Hoewel ik denk dat je ze beter niet meer bij elkaar kunt zetten toch Graag wat meer informatie ?
Hoe groot is de bak van je vader ? Hoe is het ingericht en wat zijn de medebewoners ?
 
Mijn vader heeft een bak die qua afmetingen ongeveer gelijk is aan de JUWEL RIO 180.
Hij voorin staan lagere plantjes, achterin staan grote hoge planten. De goerami's kan je kwijtraken als ze tussen de planten zitten.

4 neons
4 citroen tetra's
5 roodneuszalmpjes
2 goerami's en nu dus 1tje
 
Heeft hij ook drijfplanten, zijn een must voor gourami's en wat is de temperatuur eigenlijk ?
 
hij heeft geen drijfplanten, zijn andere planten komen wel tot de waterrand en hangen daardoor een beetje over het water.
Zijn verwarming staat op 24, kan door de lamp dus net iets warmer zijn bovenin.
 
Klinkt allemaal goed, ik denk dan toch dat ze elkaar gewoon niet liggen en het vrouwtje te dominant is.
Je kunt beter....of een ander vrouwtje bij de oude man, ...of een andere man bij het oude vrouwtje zetten.
Voor 1 van de twee dan een ander huisje zoeken.
Je Kunt ze ook alle twee herplaatsen en kijken of je bij een kweker of in de winkel aan een koppel kunt komen.
 
Terug
Bovenaan