Wat is er nieuw

Agressieve mannetjes Platy

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Malenah
  • Startdatum Startdatum
M

Malenah

Guest
Ik heb sinds kort een aquarium. Deze heb ik van iemand overgenomen. Er zaten o.a. 3 platy's in. Nu zit ��n van deze platy's de hele tijd op de andere te jagen. Na weken zoeken op het internet ben ik er achtergekomen dat dit 2 mannetjes zijn. De andere platy is een vrouwtje. Dit verklaarde natuurlijk een hoop!
Om de balans te herstellen heb ik gisteren nog 2 vrouwtjes platy's erbij gekocht maar er wordt nog steeds actief gejaagd.
Het is nu zo erg dat ik het agressieve mannetje in afzondering heb geplaatst.

Wie weet wat we hier aan kunnen doen?

Alvast bedankt!
 
Hoe groot is je aquarium ?? Welke vissen zitten er nog meer bij en hoeveel ??
 
Ik heb een aquarium van 60 liter.

Er zitten ook nog 6 kardinaaltetra's, 4 roodkopzalmen, 2 hockeystickbarbelen, 1 5streepbarbeeltje en een algeneter in.
Ik vermoed dat dat teveel is. Maar zoals ik al zei ik heb het aquarium van iemand overgenomen en wist van te voren niet wat erin zou zitten.

We hebben zowiezo al veel aanpassingen aan het aquarium gedaan want toen ik het overnam van die mensen zaten er ook nog eens zo'n 30 guppy's bij in!!! Die heb ik gelukkig de volgende dag al een nieuw tehuis kunnen geven!!!
Ook was de bodem veel te dik dus die heb ik ook aangepast.
 
Bij Platy's zal de dominante man constant achter de zwakkere aanjagen net zolang tot deze dood is. Heb je 5 of meer mannen dan heb je dat probleem iet en zal de dominante zijn aandacht meer verdelen.

Ze zitten ook niet constant achter de vrouwen aan dus 6 mannen op 3 vrouwen kan bv gemakkelijk. Hetzelfde heb je bij Zwaarddragers.

Roodkoppen zijn echte scholenvissen die van zwemmen houden. Minimale bakmaat 1 meter maar liever groter.

Kardinaaltetra's minimale bakmaat 80cm maar liever groter.

Vijfstreepbarbelen kunnen net aan op 60cm.

Hockeystickbarbelen kunnen echte etters zijn als je met zeer weing soortgenoten houdt in een kleine bak. Minimale bakmaat 1 meter.

Verder willen bovenstaande dieren ook wat warmer dan Platy's die het graag niet zo warm hebben namelijk 22 graden. Verder verlangen platy's een voeder met een hoog plantaardig gehalte bv een zgn Guppyvlokken nog veel liever een Malawi vlok. En 2x per week wat diepvriesvoer.

Verder worden platy's nog best groot en 60cm is net wat te krap.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan