Agressieve platy


E

Elies

Guest
Beste leden

Ik ben net een 60 cm bak begonnen en dus ook de visjes aan t verzamelen.
We hebben nu 4 mannen guppen en 1 mannen blue platy met 2 vrouwen.
Gister kreeg ik er een mooie rode met zwarte vis bij. Deze dame was over bij de dieren winkel en kreeg ik gratis mee. T lijkt een platy, maar ze wist t niet zeker.
Ik heb t beestje rustig laten wennen, maar na haar in de bak geplaatst te hebben viel ze direct alle andere vissen aan. Ik heb t 24 uur laten begaan, maar t blijft zo. Ook blijft ze eten en poept ze aan een stuk door. Heb haar maar weer uit de bak gehaald. Ze zit nu ik een klein bakje alleen. Ik weet niet goed wat ik er nu mee moet.
Tips graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is dr.
20180108_230425.jpg
 
Dit is een vrouwtjes Zwaarddrager van slechte kwaliteit (De staart is onder ontwikkeld). Het gedrag van de vis is erg vreemd en komt zelden voor.

Ik heb in 1995/1996 een Zwaarddrager gehad die elke andere Zwaarddrager die ik er bijzette vermoorde. Ook abnormaal gedrag maar ook in het dierenrijk komen rare kostgangers voor. Beter breng je haar weer terug, want ze wordt ook nog eens te groot voor je bak.

Beter houdt je de Guppy mannen met vrouwen. Hun natuurlijke gedrag is veel paren. Nu onthoudt je hen van hun natuurlijke gedrag. Een groepje Rouwtetra's zorgt er voor dat er geen jong meer overblijft.

Guppen en Platy's wensen voeding op vooral plantaardige basis. De zgn Guppy voeders voldoen prima.
 
Dat lijkt me inderdaad een Zwaarddrager vrouw en een met een vervelend karakter dus:(
 

Terug
Bovenaan