Wat is er nieuw

akadama bodem omg. haarlem of bestelling?

• Onderwerp starter Onderwerp starter nuri
  • Startdatum Startdatum
N

nuri

Guest
ik heb paar 60cm bakken gekocht en wil 1 ervan inrichten voor de toekomstige f1/taiwan bee garnalen alleen ik heb nergens akadama bodem kunnen vinden....

weet 1 van jullie waar ik het kan kopen in omg. haarlem..
of een website waar ik het kan bestellen zonder de topprijs ervoor te betalen?

groetjes, Nuri

Ik heb het hier gekocht.. (niet meer leverbaar schijnbaar)
http://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/bodembedekking/akadama-extra-hard-1-5mm

Wel hebben ze deze.. (iets andere korrelgroottes)
http://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/bodembedekking/akadama-extra-hard-3-7mm

Hier hebben ze diegene die ik gebruik wel in voorraad..
http://www.corine-shrimps.com/akadama-16-liter

Dit zijn wel gangbare prijzen voor Akadama.
Komen nog verzendkosten bij natuurlijk.

heel erg bedankt voor jullie reacties.

@jessica ik vind het beetje te duur voor een bodem waarbij ik 2x zoveel moet betalen waarbij akadama hetzelfde functie uitvoert.

@kellemes heeft de korrelgrootte aparte invloed dan de kleine grootte of maakt het niks uit?

Akadama is grover en vergruist vaak waardoor de bodem kan dichtslaan.
Die ik noem moet naar zeggen 2jaar meegaan ook.

nuri zei:
@kellemes heeft de korrelgrootte aparte invloed dan de kleine grootte of maakt het niks uit?
Maakt niks uit.. ik neem aan dat het vooral visueel een verschil zal uitmaken.
De dikte van de laag heeft wel invloed op de werking ervan.

Gebruik wel extra-harde korrels, die zie ik bij mij niet vergruizen zoals John het noemt.

ik heb iemand gevonden die 3,5kg akadama verkoopt voor 10 euro.

hoeveel kg heb ik nodig om mijn 60cm aqua te vullen van 5cm dik bodem?

(hij verkoopt ze per 3,5kg )

Hangt ervan af wat een liter weegt, ik zie het tegenwoordig alleen in liters aangeboden..
Ik zal zo voor de gein even een liter Akadama voor je wegen 😉

Ik schat ongeveer dat een liter akadama 1.5 kg is 😉
Zou je dus ongeveer 6 liter nodig hebben maar ben benieuwd naar Mark's bevindingen.

Gaat lekker...

zal ik dan aan 2 bakjes (7kg) akadama genoeg hebben voor een bodem van circa 5 cm?

heel erg bedankt je hebt me enorm geholpen ik heb al een afspraakje gemaakt dat ik op vrijdag 3 bakjes ga kopen

300 keer aangepast en nog fout neergezet :stom:
Zat sowieso verkeerd,had verwacht dat Akadama lichter zou zijn.

kellemes zei:
nuri zei:
Maakt niks uit.. ik neem aan dat het vooral visueel een verschil zal uitmaken.
De dikte van de laag heeft wel invloed op de werking ervan.

Gebruik wel extra-harde korrels, die zie ik bij mij niet vergruizen zoals John het noemt.

Klopt, dan moet je wel de hardgebakken versie hebben.

nuri zei:
zal ik dan aan 2 bakjes (7kg) akadama genoeg hebben voor een bodem van circa 5 cm?
Waarom zou je dat doen dan?
Dan betaal je 20 euro voor 7 kilo..
Terwijl je in de reguliere handel (zie linkjes die ik gaf) voor datzelfde geld (inc. verzendkosten) grofweg 13/14 kilo hebt.
Je zal om het halfjaar tot jaar de hele bodem moeten vervangen, elke keer 20 euro, da's errug duur.

Als ik zie welke garnalen erin komen dan moet de ph rond de 6 verwacht ik. Ik heb ook akadama gebruikt in het verleden maar kreeg met een laag van 5 cm deze niet onder de 6.6.
Maar er zal verschil in kwaliteit zitten. Daarom dat ik nu deze bodem heb en met 4 kilo op 40 liter is de ph 5.9-6.0

jessicapilon zei:
Als ik zie welke garnalen erin komen dan moet de ph rond de 6 verwacht ik. Ik heb ook akadama gebruikt in het verleden maar kreeg met een laag van 5 cm deze niet onder de 6.6.
Maar er zal verschil in kwaliteit zitten. Daarom dat ik nu deze bodem heb en met 4 kilo op 40 liter is de ph 5.9-6.0

ik begin nu te twijfelen......
ik wil dat ik in 1x alles goed doe want heb nog nooit ervaring gehad met akadama

stel ik bestel glasgarten enviroment soil heb ik dan genoeg aan 9l ?

en heeft iemand ook ervaring met dennerle scaper�s soil (kan dat namelijk bij een aquazaak kopen ze zeiden dat het ph verlagende bodem is??)

sorry voor zoveel vragen.... wil namelijk alles in 1x goed doen zonder ellende

Ik heb de Expert30 die is 40cm breed en ik kon het net doen met de kleine zak van ik dacht 4 liter of kilo. Dus bij een bak van 60cm moet je dan aan 9 wel voldoende hebben denk ik zo. Hij is maar 20 cm breder uiteindelijk.

Nu het hier toch over dat spul gaat, raakt zo'n bodem ook uitgewerkt?

jessicapilon zei:
http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/glasgarten-environment-soil-9l.html

Dit is dus die je dan voor ogen hebt. Ik had dus die van 4 liter ipv kilo.

Maar goed het is jou geld en jij moet zelf beslissen welke je wil. Akadama heb je ook in verschillende kwaliteiten namelijk.

Hoe was de levering? (was je tevreden over de levering en hoelang duurde het?)

en heb je het meteen in je bak gedaan of eerst gespoeld etc.?

Dat was toen niet voorradig en ik heb het van aquariumshop.be dacht ik.
Die leverde vrij snel en ook geen torenhoge porto.

jessicapilon zei:
http://www.aquashoponline.be/techniek/bodemgrond/glasgarten-environment-soil.html

Deze dus.

ik zie dat er 2 soorten zijn
wat is verschil met de powder versie?

De powder is veel fijner en ik heb de gewone en bevalt prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan