Wat is er nieuw

akva stabil effect line mark 200x60x60 (ArnoV)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ArnoV
  • Startdatum Startdatum
A

ArnoV

Guest
Hallo allen,

Sinds een paar dagen actief op dit forum, en dat komt door de aanschaf van een nieuw "groter" aquarium. Heb het geluk gehad om uit een verzorgingstehuis gratis een akva stabil 200x60x60 op te halen.
Hier staat hij al in mijn woning, kast deurtjes zijn er voor het schoonmaken nog even uit, wat is 80cm dan ineens klein 😀
10-5-2019 246.jpg

Dat kunnen we niet afslaan uiteraard. In dit topic wil ik jullie graag op de hoogte houden van de voortgang en natuurlijk zal ik zo af en toe om jullie mening vragen. Bakje heeft nu vooral nog een hoop schoonmaakwerk nodig, oude 3D achterwand erin, met alle ellende etc.
10-5-2019 241.jpg
10-5-2019 244.jpg

Als extra hebben ze intern een Juwel bioflow filter geplaatst. Werkt vast prima, maar voor de schoonheid in zo'n bak liever niet.
10-5-2019 242.jpg

Voor de komende dagen is het nog voornamelijk schoonmaken en oppoetsen, daarna zal het inweken komen van het hardscape houtstukken. Maar dat geeft niet, we nemen de tijd.

Tot die tijd is het een Catfish aquarium😀
10-5-2019 239.jpg
10-5-2019 240.jpg

Een mooie bak, succes daarmee, ik ben benieuwd wat voor 'n boven kap je hebt.
Het filter zou ik er gelijk uithalen en gaan voor 1 of 2 externe filters.

Vervelend, zo'n gratis aquarium!

Neem de tijd en maak er iets moois van.

Een mooie bak, succes daarmee, ik ben benieuwd wat voor 'n boven kap je hebt.
Het filter zou ik er gelijk uithalen en gaan voor 1 of 2 externe filters.

Dat interne filter gaat er zeker uit, er zit een jbl crystalprofi 1501 bij dus die ga ik aan vullen met nog een extern.
Verlichtingskap is het origineel, 4x t5 lamp. Met zonsopkomst/ondergang timer. Voor nu laat ik dat even zo.

Zo das vervelend dat je op gescheept wordt met zon grote bak zeg :engel:😀😀
Is wel wat anders als een 80 cm bakje daar gaat de de stroom en water nota flink van stijgen🙁
Mooie klus om hem schoon te maken azijn is je vriend daarvoor
En de achterwand nu maar hopen dat de kit het glas niet te veel beschadigt heeft of zijn er plannen voor een andere wand
Ben benieuwd wat je er van maakt succes:thumbs:

Zo das vervelend dat je op gescheept wordt met zon grote bak zeg :engel:😀😀
Is wel wat anders als een 80 cm bakje daar gaat de de stroom en water nota flink van stijgen🙁
Mooie klus om hem schoon te maken azijn is je vriend daarvoor
En de achterwand nu maar hopen dat de kit het glas niet te veel beschadigt heeft of zijn er plannen voor een andere wand
Ben benieuwd wat je er van maakt succes:thumbs:

Hoe mooi ik een interne achterwand ook vind, voor de hygiëne doe ik het eigenlijk nooit. Het glas zit er prima uit, en flesje schoonmaakazijn staat al klaar🙂

11-5-2019 002.jpg

Achterwand en interne bioloog zijn er vandaag uitgehaald, kitresten zijn inmiddels ook allemaal verwijderd.

11-5-2019 008.jpg

Bakje is mooi schoon, liggen nu wat houtstukken in om een beetje mee te puzzelen, maar vooralsnog hebben de katten het erg naar hun zin in de bak 😀

Ja hoor heb je hem eindelijk schoon komen de opzichters weer langs :br:😀
paar mooie poesenbeest heb je
Netjes schoon gekregen :thumbs:

Wat voor heater raden jullie aan voor een bak van dit formaat, 720 liter. Ben zelf naar alle tevredenheid bekend met heaters van Juwel en tetra, maar die zijn er niet voor deze inhoud. Zou wel gaan om een interne heater.

Voor de bodem zit ik te denken aan filterzand. Er komt een flinke school cory's in het aquarium, is dan 0.40-0.80 aan te raden of toch nog een maatje grover?

Hoi Arno. Mooi formaat heb je op de kop kunnen tikken seg. Ben er wel een beetje jaloers op

Je hebt blijkbaar wel heel wat hulp om hem proper te krijgen

Ikzelf heb net zelf een bakje opstart en in gebruik filterzand van 0.4 - 0.8. Ben er tot op heden wel tevreden over.

Voor de rest veel succes met de opstart van je nieuwe bak. Dit is voor mij altijd het leukste aan de hobby. Uitzoeken en uren op het net zitten surfen van wat en hoe je het nu toch zou gaan doen!

Beloofd wat!

Wat voor heater raden jullie aan voor een bak van dit formaat, 720 liter. Ben zelf naar alle tevredenheid bekend met heaters van Juwel en tetra, maar die zijn er niet voor deze inhoud. Zou wel gaan om een interne heater.

ik heb zelf goede ervaringen met de JBL Protemp, 300watt is de grootste die ze hebben.
ik kon een 450liter bak er mee op 25,5 graden houden. maar veel is ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

Anders zijn er ook nog 500w titanium heaters http://www.oceanandlake.nl/aqua-medic-titanium-heater-500w.html
maar deze dienen altijd aangestuurd te worden d.m.v. een externe temperatuur contoller https://www.braumarkt.com/testen-en-labo/inkbird-itc-308s-temperatuurregelaar-eu

Voor de bodem zit ik te denken aan filterzand. Er komt een flinke school cory's in het aquarium, is dan 0.40-0.80 aan te raden of toch nog een maatje grover?

Heb zelf altijd dit zand gehad naar volle tevredenheid.

Een mooi aquarium met veel potentieel! 😀

1e en 2e laag zwart zit op de achterwand. Vanavond er nog 1 x overheen en dan moet het voldoende zijn. Deze week het zand wassen en toevoegen. Dan begint het spelen met hout en de planten erin. Spannend!!

27-05-19 033.jpg

achterwand ziet er goed uit, hout is allemaal gezonken, nu nog wachten op de nieuwe lampen en de planten. hopelijk kunnen we woensdag weer wat verder!

IMG_20190528_172553.jpg
IMG_20190528_232056.jpg

Kan je niet twee heaters nemen of slaat dat nergens op. Of vloerverwarming.

2e heater is nog niet geleverd, die komt uiteraard in de andere hoek.

rot arno zo'n gratis bak, veel succes ermee!
deze ga ik zeker volgen 😀

Hier ga je volgens mij iets heel moois van maken! Al enig idee over de verdere bewoners? Juist een paar eyecatcher of een mooie grote school kleinere vissen?

IMG_20190529_225627.jpg

Bakje is klaar!:engel: zal vast nog wel wat bijgewerkt worden ,aar ik ben zeer tevreden met het resultaat, ik wacht nog op wat onderdelen voor het 2e filter zodat dat die ook kan gaan draaien.

Hier ga je volgens mij iets heel moois van maken! Al enig idee over de verdere bewoners? Juist een paar eyecatcher of een mooie grote school kleinere vissen?

Bedoeling is een aantal maanvissen, wat ciclides en daarnaast 1 schooltje bijlzalm, en nog een school in het midden van de bak, twijfel nog tussen de bloedvlektetra/bentosi white fin en keizertetra. op de bodem een flinke school corydora met nog wat meerval soortjes

Momenteel heb ik een school van 11 maanvis redshoulder in bestelling staan, ik wil daar ook nog wat scholenvisjes bij. Wil sowieso een 15-25 tal bijlzalmen voor de top laag, maar daarnaast twijfel ik nog tussen de bentosi white fin, keizer tetra en de bloedvlek tetra voor de opvulling. Laatst genoemde wordt ook weer 7-9 cm dus creëert hoogstwaarschijnlijk meer belasting voor het aquaklimaat?!

7-6-2019 030.jpg
Bakje staat er mooi bij na bijna 2 weken
7-6-2019 023.jpg
Limnobium heeft het naar zijn zin!
7-6-2019 029.jpg
Alle techniek is er ook klaar voor, dag/nacht timer en een thermo controller om beide theromstaten tegelijk aan te sturen, wie weet in de toekomst nog een koelinstallatie indien gewenst

Je kan maar beter voorbereid zijn op de toekomst idd.

Wat belasting betreft in je vorige post kan ik niet veel zinnigs op zeggen ben ik bang.
Ik zou sowieso eerst de maanvissen en de bijzalmen erin doen en dan kijken hoe het smoelt of je nog andere vissen erbij wilt.
Niet dat het te druk word dadelijk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan