Wat is er nieuw

Akvastabil family 70 vs juwel primo

Ferryarthur

Well-known member
Lid geworden
10 juli 2024
Leeftijd
33
Hallo allen,

De superfish van mijn vriendin lekt.. dus moet even een nieuwe hebben. Verkoper vergoed iig de originele prijs.

Wat vinden jullie van deze opties. De superfish vertrouw ik nu even minder. Is wel de qubic waar de onderkant niet alles raakt. Was dat het if had ik pech?

Kan je niks over de Akvastabil family 70 vertellen, maar wel over de Primo70.
Heb hier de primo LED staan en dat is gewoon een nette bak. Licht is voldoende, pomp doet het goed genoeg.
Deksel kan je in zijn geheel openklappen en dan blijft hij rechtop staan, dat is ook wel handig

Kan je niks over de Akvastabil family 70 vertellen, maar wel over de Primo70.
Heb hier de primo LED staan en dat is gewoon een nette bak. Licht is voldoende, pomp doet het goed genoeg.
Deksel kan je in zijn geheel openklappen en dan blijft hij rechtop staan, dat is ook wel handig
Ah ja dat is ook wel handig. Ja die superfish nu even bang voor haha. Maar bij de primo zag ik ook wel eens dat er door juwel teveel bespaard is haha.

Het blijft natuurlijk massaproductie, maar ik ben er iig tevreden mee!

Ik denk als ik het zo lees dat de Akva net wat luxer is met glas tegen doorbuigen en aluminium kap.

Ik denk als ik het zo lees dat de Akva net wat luxer is met glas tegen doorbuigen en aluminium kap.
Ja dat dacht ik ook wel. Dat het net wat meer premium is. Heb natuurlijk ook mijn grote fusion.

Denk nu ook aan de Rio en alvast family 80

Volgens mij heeft de Aquatlantis ook wel een 70cm.

Edit: niet dus, wel 60 en 80

Volgens mij heeft de Aquatlantis ook wel een 70cm.

Edit: niet dus, wel 60 en 80

De akva family 80 zou ook wel op het rio meubel moeten kunnen toch? Is vergelijkbaar qua maar en gewicht. Die van de family vind ik niet leuk.

Laatst bewerkt door een moderator:
80cm is 80cm lijkt me zo ;))
Ik heb 3 Aquatlantis staan en ik vindt het mooie bakken.

80cm is 80cm lijkt me zo ;))
Ik heb 3 Aquatlantis staan en ik vindt het mooie bakken.
Haha, ja lijkt mij ook. Rio is ook iets zwaarder.

De atlantis is ook mooi, maar ook wat duurder.

Dit is de bak van mijn vriendin.

Kleine waarschuwing voor de laatste serie Primo's van Juwel. Tegenwoordig is er zwaar bezuinigd op de deksels. Ipv dat de kap (gedeeltelijk) open kan, is er nu alleen een klein voederklepje waar je arm amper doorheen past. Mocht je in de bak willen werken, dan dien je eerst de hele kap van de bak af te halen en uit te laten lekken (vanwege de condens aan de binnenkant van de kap). Verschrikkelijk onhandig :juggle:

Ik had 12 jaar gelden een 60cm met TL in zo n model en daar had je dat ook en dan kon je een smalle strook van de kap afnemen en met onderhoud moest de kap er ook af.
Dat bakje had ik dacht ik rond 2011 al.

Kleine waarschuwing voor de laatste serie Primo's van Juwel. Tegenwoordig is er zwaar bezuinigd op de deksels. Ipv dat de kap (gedeeltelijk) open kan, is er nu alleen een klein voederklepje waar je arm amper doorheen past. Mocht je in de bak willen werken, dan dien je eerst de hele kap van de bak af te halen en uit te laten lekken (vanwege de condens aan de binnenkant van de kap). Verschrikkelijk onhandig :juggle:

Er zitten lipjes aan de kap waardoor je hem gewoon open kan klappen en rechtop kan laten staan. Iig bij mijn bak van eind vorig jaar:

20250128_223809.jpg

20250128_223759.jpg

Er zitten lipjes aan de kap waardoor je hem gewoon open kan klappen en rechtop kan laten staan. Iig bij mijn bak van eind vorig jaar:

Bekijk bijlage 384298

Bekijk bijlage 384299
Weer wat geleerd, tnx:DDDat scheelt enorm, mijn versie van vlak daarvoor had dat dus niet waardoor de hele kap er af moest. Die waren dus erg gevoelig voor condenslekken :juggle: Beste is dus om te checken welke versie je koopt als je voor een primo gaat:thumbs:

Laatst bewerkt:
Als ik op de link van de hornbach kijk zie ik op de 60l een andere deksel zitten dan op de 70l, dus ik kan wat dat betreft best geloven dat daar verschil in zit

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan