Akvastabil Fusion 200 900L


sigpro

Well-known member
Lid geworden
19 maart 2015
Berichten
80
Hallo Aquarium liefhebbers,
Heeft iemand een Akvastabil Fusion 200 900L variant?
In NL alleen de Akvastabil Fusion 200 720L variant te koop wat ik tot nu toe gezien heb.
Heb nu een Juwel 450 en een Trofis 120, wil die 2 weg doen en 1 grote bak voor terug.
Misschien kent iemand van jullie een shop waar ik de 900L kan bestellen en die bijv ook naar NL verzend?
Heb natuurlijk meerdere webwinkels buiten NL geprobeerd maar die verzenden niet naar NL helaas.

Hopelijk heeft iemand een gouden tip 😀
 
Ik weet niet van een 900 liter variant, ik heb hier wel de 720 variant in de kleur wit die voor een lage prijs weg mag, mocht je genoegen willen nemen met 720 liter (ik neem aan dat het verschil in de hoogte zit?) en op zoek zijn naar een koopje 😊
 
Ik weet niet van een 900 liter variant, ik heb hier wel de 720 variant in de kleur wit die voor een lage prijs weg mag, mocht je genoegen willen nemen met 720 liter (ik neem aan dat het verschil in de hoogte zit?) en op zoek zijn naar een koopje 😊
Bij interesse graag afhandelen via de pb;)
 
Fusion 200 720L
200 x 61 x 64 cm
Dikte 12 mm
130 kg

Fusion 200 900L
200 x 76 x 64 cm
15/12 mm
155 kg

Misschien is ie vrij nieuw, want niet overal te koop. Meest te koop in Nordic landen aangezien het een Deens merk is.
 
Fusion 200 720L
200 x 61 x 64 cm
Dikte 12 mm
130 kg

Fusion 200 900L
200 x 76 x 64 cm
15/12 mm
155 kg

Misschien is ie vrij nieuw, want niet overal te koop. Meest te koop in Nordic landen aangezien het een Deens merk is.

Grappig, dat er 2 modellen zijn. Ik vind m ook vooral op scandinavische websites inderdaad.
 
Het gaat je om de 900 liter uitvoering! Mooie maat en bak maar de afgelopen weken lezend op dit forum over aquaria die iets “verderop“ goedkoper zijn geef ik je ter overweging zo’n bak aan te schaffen bij een zaak die je kent, zelf de levering doet en die paar tientjes meer voor lief te nemen.
Maar zoals ik eerder zei, lees eerst even en oh ja, natuurlijk zijn het jouw euro’….
 
Ik zou een Nederlandse importeur van Akva vragen of zij hem niet gewoon kunnen leveren,
 
Het gaat je om de 900 liter uitvoering! Mooie maat en bak maar de afgelopen weken lezend op dit forum over aquaria die iets “verderop“ goedkoper zijn geef ik je ter overweging zo’n bak aan te schaffen bij een zaak die je kent, zelf de levering doet en die paar tientjes meer voor lief te nemen.
Maar zoals ik eerder zei, lees eerst even en oh ja, natuurlijk zijn het jouw euro’….
Verstandig advies want kort geleden had een lid een bak voordelig in het buitenland gekocht en dan kun je toch nadelen ondervinden. Ik zou het ook bij een goede lfs zoeken en dan ben je wellicht iets duurder uit maar vaak levert men wel een betere service.
Maar goed de keuze is aan jou natuurlijk;)
 
Ff een update, allereerst iedereen bedankt voor het meedenken.
Heb via Romberg een offerte gekregen voor de 900L variant €2500 zonder meubel....
Zelfde bak met meubel bij een Duitse winkel kost €1653,66. Zou het theoretisch zelf kunnen ophalen met een busje maar vind het een gedoe.
Dus de Akvastabil laat ik maar gaan, ik ga voor een bak van Aqualife scheelt me geld en kan meer opties etc bijvoegen.
 
Ff een update, allereerst iedereen bedankt voor het meedenken.
Heb via Romberg een offerte gekregen voor de 900L variant €2500 zonder meubel....
Zelfde bak met meubel bij een Duitse winkel kost €1653,66. Zou het theoretisch zelf kunnen ophalen met een busje maar vind het een gedoe.
Dus de Akvastabil laat ik maar gaan, ik ga voor een bak van Aqualife scheelt me geld en kan meer opties etc bijvoegen.
Ben benieuwd. maak je een album?
 
Prachtige bakken en oneindig veel mogelijkheden. De Felix of Infinium line, superrrr….
Het kost een rib uit je lijf maar dan heb je ook wat.
Qua randgebeuren zoals sump, pomp, verlichting, achterwand en filtering zijn ze niet de voordeligste,
maar als je daar bent ga je voor gaas. En dan wel dat lijstje laten opmaken en aan het einde pas korting touwtrekken.
Zij willen ook graag verkopen dus pingelen op de accessoires kan lonen en access maken snel 30% van je totaal uit.
Laatste opmerking, denk na over het wel of niet nemen van Opti White glas. Drie keer mooier maar vier keer krasgevoeliger.
Succes met je overpeinzingen……
 
Heb ook een opti white bak. Geen greintje pijn mee. Zeg het maar 🤷‍♂️.
 
Wat mij nog wel tegenhoud is dat Aqualife wel van het minimale qua glasdikte uit gaat. Bij sommige bakken is het 10mm terwijl bij een ander met zelfde maten 12mm is. Wil wel uit gaan van een beetje safer.
 
@Lagerwerf heeft een flinke bak. Ik heb ergens in een topic gelezen dat hij twijfelde tussen 12 en 15 mm. Wellicht kan hij wat info geven :)
 
Wat mij nog wel tegenhoud is dat Aqualife wel van het minimale qua glasdikte uit gaat. Bij sommige bakken is het 10mm terwijl bij een ander met zelfde maten 12mm is. Wil wel uit gaan van een beetje safer.

Als het echt een ding is kun je het vast door ze laten aanpassen naar een andere dikte, maar geen idee wat ze er dan voor vragen.
Wij hebben ook wat aanpassingen laten maken aan een verder standaard model, dat viel op zich wel mee.
 
Ja dat heeft mijn voorkeur ook hoor nu ik met optic white ook krasjes heb ervaren in de zeewaterbak. De Fusion 120 staat hier 4,5 jaar en die is krasloos dus ik koop in de toekomst geen optic white meer.
 
Heb inmiddels een Aqualife 2m bak met Bioloog besteld. Wilde eigenlijk voor een 2,5m of 2,7m gaan, heb de ruimte wel. Maar bocht naar binnen kan zo een grote bak niet maken en daarnaast past het ook niet in de lift.
Nu 4 tot 5 weken wachten, hou jullie op de hoogte.

BTW kwam Father Fish tegen op YouTube en die kerel heeft bakken al jaren draaien zonder filter.
Hij voegt een laag aarde toe en daar bovenop zand. En pakt een beetje water bijv uit een sloot zodat de bacterien alles netjes regelen in zijn bakken.
Zijn planten groeien ook goed zonder extra voeding. En uiteindelijk voert hij z'n vissen haast niet bacteriën etc regelen alles. Wel een bak met kleine vissen.
Zo ver wil ik niet gaan, maar heeft iemand van jullie ervaring met dit soort dingen.

Ik heb veel meervallen de grootste is nu 35cm.
Daarnaast vele soorten corydoras, en andere meervallen.
Vissen hou ik, die doe ik never nooit weg. Uiteindelijk wil ik in die Aqualife bak kleine vissen houden. Mn Callichthys meervallen gaan dood door ouderdom die zouden max 5 worden maar sommigen zijn al 9.
 

Terug
Bovenaan