Wat is er nieuw

Akvastabil Lumax ervaring?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jay47
  • Startdatum Startdatum
J

Jay47

Guest
Hoi allen, na wekenlang overleggen met de vrouw mag ik eindelijk een nieuwe bak 😀
Het wordt een Akvastabil Fusion 200, maar nu wil ik ook led verlichting van hun erbij.
Iemand ervaring met de Lumax serie?

https://www.akvastabil.dk/en/lighting/lumax
 
Geen ervaring mee maar ziet er goed uit zo

Gwn een goed en duidelijk verhaal wat het is en wat ze kunnen, zou het er wel op durven gokken zeker als het gemaakt is voor je aquarium of standaard is bijgeleverd.

Maar kanalen lijken niet los dimbaar als ik zo naar de stekkers kijk..
 
Dimbaar, daar moet ik nog ff over nlezen.
Deze kunnen sunrise/sunset ingesteld hebben, dus dan zou dimbaar ook kunnen denk ik.
Wat is aan te raden 2x de Plant (kleur) of 1x Plant en 1x Wit. In mijn huidige bak heb ik 1x kleur en 1x wit T5 led.
2x Plant zou ook kunnen zag ik maar is dat wel te doen? Voor planten zou het goed zijn maar voor de vissen?
 
Vissen interesseert het niet mega veel als we praten over nakweek.
Fusion 200 is 2m?
 
Vissen interesseert het niet mega veel als we praten over nakweek.
Fusion 200 is 2m?

Yes 2 meter, ik moet wel 2 van die led units hebben.
123cm lang per stuk.
 
niet de 930?
weet niet wat hun advies is, maar had eigenlijk 4x 930 verwacht
 
Hmm nu je dat zegt klinkt het logischer.
Want dan besla je gelijk 2x 186cm ipv 2x 123cm.
Ff kijken wat hun advies is.
 
FF een update, Akvastabil raad idd 4x 930mm aan.
tuinkabouter je had dus gelijk :thumbs:
 
Beetje late reactie, maar wellicht heeft iemand er nog wat aan. Ik heb ook de Lumax Led 123cm (2 x 38 Watt). Mijn ervaringen zijn niet al te best.
De bijbehorende adapter (96 Watt dacht ik) werd gloeiend heet. Een vervangend exemplaar zelfde verhaal. Ook teruggestuurd en ze allebei op een aparte adapter met een veel groter vermogen aangesloten.
De bijbehorende dimmer kon niet geleverd worden door de winkel waar ik ze vandaan had en verder was er ook geen enkele leverancier in Nederland te vinden die de Akvastabil dimmer leverde. Dus toen heb ik een aquariumwinkel in Denemarken benaderd die er wel een wilde opsturen. Wel een duur grapje natuurlijk.

Eén van de lampen had ik een tijdje minder aan en was kapot toen ik hem weer aansloot. Binnen de garantie, dus wel een vervangende gekregen en tot nu toe gaat het goed. Het licht is mooi en de lampen zijn mooi slank, waardoor ze goed in de kap van de Akvastabil Fusion passen.
 
Dimbaar, daar moet ik nog ff over nlezen.
Deze kunnen sunrise/sunset ingesteld hebben, dus dan zou dimbaar ook kunnen denk ik.
Wat is aan te raden 2x de Plant (kleur) of 1x Plant en 1x Wit. In mijn huidige bak heb ik 1x kleur en 1x wit T5 led.
2x Plant zou ook kunnen zag ik maar is dat wel te doen? Voor planten zou het goed zijn maar voor de vissen?

Dit lijken me uitstekende lampen die wel dimbaar zijn. Maar @tuinkabouter bedoelde, denk ik dat de ledkleuren niet afzonderlijk dimbaar zijn. En dat is denk juist omdat het om tweeaderige stekkers gaat, zo te zien. Zelf zou ik dan kiezen voor twee of drie balken; 1 of 2x de Plant achterin en eventueel midden en voorin 1x de Sun. Ik vind de bak ook erg mooi. Hier is kennelijk goed over nagedacht.
 
Dit lijken me uitstekende lampen die wel dimbaar zijn. Maar @tuinkabouter bedoelde, denk ik dat de ledkleuren niet afzonderlijk dimbaar zijn. En dat is denk juist omdat het om tweeaderige stekkers gaat, zo te zien. Zelf zou ik dan kiezen voor twee of drie balken; 1 of 2x de Plant achterin en eventueel midden en voorin 1x de Sun. Ik vind de bak ook erg mooi. Hier is kennelijk goed over nagedacht.
Bijna een jaar later geef jij een reactie 🤣🤣🤣
 
Dit lijken me uitstekende lampen die wel dimbaar zijn. Maar @tuinkabouter bedoelde, denk ik dat de ledkleuren niet afzonderlijk dimbaar zijn. En dat is denk juist omdat het om tweeaderige stekkers gaat, zo te zien. Zelf zou ik dan kiezen voor twee of drie balken; 1 of 2x de Plant achterin en eventueel midden en voorin 1x de Sun. Ik vind de bak ook erg mooi. Hier is kennelijk goed over nagedacht.

Heb de Fusion 200 niet kunnen kopen ivm met verhuizing en geboorte van m'n dochter.
Mijn 2 oude bakken heb ik nog.
Nieuw plan is een bak van 270cm ipv 200cm, wilde 300cm maar dat past helaas niet.
2x Plant led, splitters en adapters had ik al gekocht. Wilde 2x Sun maar die kon ik in NL nergens vinden ? Ken je een winkel die type Sun verkoopt in NL of moet ik en Scandinavische winkel benaderen?
Maar wil de lampen gebruiken in een nieuwe bak.
Thanks voor je berichtje.
 
De dimmer heb ik bij een Deense winkel vandaan. Daar verkopen ze ook de Sun Led lamp. (https://www.akvariebutikken.dk/shop/?search=lumax+led). Opsturen kostte mij wel 30 euro (220 dk). De eigenaar heeft indertijd speciaal "Nederland" toegevoegd als mogelijke bestemming. Wellicht dat het nog steeds als optie beschikbaar is in de webshop.

De Fusion wil ik je ook voor waarschuwen. Mooie bak met een lage kap, maar ik heb er eerst een ontvangen met hele slechte kitnaden. Zie hieronder. Deze heb ik terug gestuurd. Volgende was wel goed gekit, maar kon ook netter. Akvastabil leek mij een heel degelijk merk, dus dit viel mij nogal tegen.
IMG_5096.PNG
 
Zo dat is wel bagger zeg, ik dacht dat het een goed merk was. Je zou denken dat er enig quality control is op hun producten als ze de deur uit gaan.
Akvastabil zou ik sowieso niet meer kopen aangezien ik een 270cm bak wil en ze tot maar 200cm gaan.
Maar je bak draait nog wel goed geen lekkages?
 
Ja, had ik ook verwacht. Zo'n bak kun je toch niet verkopen. Gelukkig kon ik de bak, na enig aandringen, omwisselen voor een andere. Deze vertrouw ik wel en draait al een tijd goed. Geen lekkages gelukkig.
 
Nou gelukkig, ga een laten maken denk ik of 2de hands kopen. Laten maken is te duur, rond de 2500-3000 euro heb al een paar offertes. In mijn ogen veels te prijzig. Ben een beetje in dubio.
 
Nou gelukkig, ga een laten maken denk ik of 2de hands kopen. Laten maken is te duur, rond de 2500-3000 euro heb al een paar offertes. In mijn ogen veels te prijzig. Ben een beetje in dubio.

Je hebt het hier wel over een bak van 270x?x?, even afhankelijk van welke opties (meubel/afwerking ect) je bij de bak hebt maar dan vind ik 2500-3000 nog niet eens zoveel.
 
Je hebt het hier wel over een bak van 270x?x?, even afhankelijk van welke opties (meubel/afwerking ect) je bij de bak hebt maar dan vind ik 2500-3000 nog niet eens zoveel.

Ben vergeten te melden dat de offertes voor 200cm bakken zijn en niet voor 270cm.
Ben dubio over een 200cm bak in m'n woonkamer of een 270cm in de schuur.
Niet hele verhaal opgeschreven zie ik 🙁
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan