Wat is er nieuw

Akvastabil Mark 2 lichtkap

1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Wie heeft hier een Akvastabil Mark 2? Ik zit namelijk met de volgende vragen, die ik niet gied via google beantwoord krijg

De lichtkap kan je deels openen met de scharnierende klep als ik het goed heb. Maar wat als je nu in het aquarium wilt werken? Kan je dan de kap in zijn geheel naar achteren openenen, of moet je heel de kap eraf halen? Bij dat laatste, dan heb je toch bijna geen verlichting om te kijken wat je aan het doen bent in het aquarium?

Ik heb een zelfgemaakte beugel bij mijn Akvastabil aquaria. Ik til dan de lichtkap aan een van de zijkanten omhoog, zet de beugel eronder en kan zo in het aquarium aan het werk met de scharnierende voorklep open.

Echter de ruimte die je hebt bij een geopende voorklep is erg royaal zodat ik de beugel bijna nooit nodig heb.
Eventueel kan je de lichtkap ook wat naar achteren schuiven zodat de ruimte om te werken in het aquarium nog groter wordt.

Hobbygroet,
Jos Hut

Vandaag eens in het echt bekeken. Ondanks dat ik het een heel mooi aquarium vind, en de kwaliteit volgens mij ook prima is, is de lichtkap voor mij niet zo handig. De kleppen kunnen achter en voor open, maar dat geeft voor mij nog te beperkte ruimte. Dan moet de kap er dus af, en dat is voor mij geen optie.

Wat wil je in je aquarium doen waarvoor je zoveel ruimte nodig hebt?

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos Hut zei:
Wat wil je in je aquarium doen waarvoor je zoveel ruimte nodig hebt?

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos,

Ik heb toch wel wat planten in het aquarium welke ik moet snoeien. Ook het afhevelen van de bodem wekelijks lijkt mij minder handig wanneer alleen de klep open kan.

Voor de beeldvorming; ik heb nu een Eheim Scubaline waar ik de twee plastic kleppen vanaf haal bij onderhoud. Dan blijft de lichtbalk over, en die schuif ik naar achter. Dan heb ik heel wat ruimte om in de bak te werken.

Wellicht heb ik een luxe probleem 🙂

Ik heb ook een akvastabil mark 2. Geen probleem met de lichtkap. De kleppen gaan ver genoeg open, ook voor het snoeien van planten etc. Het komt denk ik 1x per jaar voor dat ik te weinig ruimte heb met de kleppen open, dan zet ik de hele kap omhoog tegen de muur achter het aquarium.

Denk dat het inderdaad een luxe probleem is....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan