Wat is er nieuw

Akwaline Rock-achterwand slaat bleek uit, hoe kan dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maikel333
  • Startdatum Startdatum
M

Maikel333

Guest
Onlangs heb ik een nieuwe Akwaline Rock-achterwand plus drie decoratie-elementen in mijn aquarium geplaatst en er is iets geks aan de hand. De achterwand en de rotsen hebben boven water een natuurlijke bruine kleur, maar onder water verbleken ze helemaal. Het is nog net niet hagelwit. Ik dacht dat het misschien door de felle belichting komt, maar ik heb afgelopen weekend wat minder felle lampen gemonteerd. Zelfs met de verlichting uit is alles erg bleek. Heeft iemand enig idee hoe dat komt? De verkoper heeft vooralsnog geen idee. En zijn er meer mensen hier met een Akwaline Rock-achtergrond? Hieronder wat foto's, bij de eerste zit er nog geen water in en is hij nog mooi bruin. Dat witte vind ik maar raarm want ik wilde voor een mooi contrast met de vissen juist een donkere achterwand inbouwen...

IMG_2326.jpg
IMG_2332.jpg
IMG_2333.jpg
IMG_2358.jpg
IMG_2359.jpg

Als je zo'n ornament nu uit de bak haalt is deze dan ook nog verkleurd?

Dan is hij een tintje donkerder, maar zeker niet zo bruin als toen ik ze kreeg. Net alsof de verf is opgelost in het water...

Vandaag nieuwe rotsen in het water geplaatst, maar ook die kleuren direct wit. Net alsof de verf onder water een andere kleur aanneemt...

Dat is wel raar ja, zeker aangezien het niet om de meest goedkope achterwanden gaat. Je had al contact opgenomen met de verkoper? Heeft die niet andere ervaringen mee bij andere kopers?

f) Hoe kan het dat de kleur van de achterwand die ik heb gekregen anders is als op de foto op de site?

De kleuren van deze producten kunnen onderling verschillen omdat deze handmatig via airbrushtechnieken worden ingekleurd. Het kan dus zo zijn dat van twee dezelfde producten toch de kleuren onderling iets verschillen.

Stel je vraag op Google. krijg je dit.

Veel gestelde vragen! - Akwaline

https://akwaline.nl/faq/veel-gestelde-vragen/

1. In cache
De standaard afmetingen worden in productie gemaakt uit standaard mallen. ... f) Hoe kan het dat de kleur van de achterwand die ik heb gekregen anders is als ...
Ontbrekend: slaat ‎bleek

Product informatie - Akwaline

https://akwaline.nl/faq/product-informatie/

1. In cache
Een ander voordeel is dat de achterwand ook weer makkelijk uit het aquarium gehaald kan worden bij bijvoorbeeld schoonmaak werkzaamheden

De verkoper weet vooralsnog ook niet hoe het komt... Ik had op de website inderdaad gelezen dat de kleuren iets kunnen verschillen, maar dat ze wit zouden uitslaan had ik niet verwacht. Ik neem de rotsen binnenkort mee naar een vriend, even kijken of ze in zijn aquarium ook wit uitslaan.

Schoonmaken, drogen , en blanke lak op spuiten.

Mwoah, om nu zelf met middelen aan de slag te gaan om rotsen en een achterwand van ruim 250eu te bewerken... Ik heb gezocht op dit forum, maar ik zie nauwelijks mensen met een Akwaline Rock achterwand. Ik ben benieuwd of mensen hetzelfde ervaren...

Mwoah, om nu zelf met middelen aan de slag te gaan om rotsen en een achterwand van ruim 250eu te bewerken... Ik heb gezocht op dit forum, maar ik zie nauwelijks mensen met een Akwaline Rock achterwand. Ik ben benieuwd of mensen hetzelfde ervaren...
Zou dat zeker niet doen laat de verkoper het maar oplossen lijkt me

Ik heb er ook 1. van 1.20 m.
Is wel wat ouder, maar wordt niet wit.

Kan ik ergens een foto bewonderen? Ben wel benieuwd hoe jouw achterwand eruitziet!

Zal foto zoeken.

Bak is nu sterk begroeit. zie je niets van.

Onlangs heb ik een nieuwe Akwaline Rock-achterwand plus drie decoratie-elementen in mijn aquarium geplaatst en er is iets geks aan de hand. De achterwand en de rotsen hebben boven water een natuurlijke bruine kleur, maar onder water verbleken ze helemaal. Het is nog net niet hagelwit. Ik dacht dat het misschien door de felle belichting komt, maar ik heb afgelopen weekend wat minder felle lampen gemonteerd. Zelfs met de verlichting uit is alles erg bleek. Heeft iemand enig idee hoe dat komt? De verkoper heeft vooralsnog geen idee. En zijn er meer mensen hier met een Akwaline Rock-achtergrond? Hieronder wat foto's, bij de eerste zit er nog geen water in en is hij nog mooi bruin. Dat witte vind ik maar raarm want ik wilde voor een mooi contrast met de vissen juist een donkere achterwand inbouwen...

Bekijk bijlage 270005 Bekijk bijlage 270006 Bekijk bijlage 270007 Bekijk bijlage 270008 Bekijk bijlage 270009
Op zich is dit niet raar, water neemt nl. in zekere zin kleuren op. Hoe dit precies zit? Lees dit maar even!
http://www.duikeninformatie.nl/kleur-onder-water/

Ga het lezen, bedankt!

Leuk stukje en we zijn nooit te oud om te leren.

Hoe is dit afgelopen? Heeft de leverancier het kunnen oplossen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan