Wat is er nieuw

Akwaline Thin

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AquaChristian
  • Startdatum Startdatum
A

AquaChristian

Guest
Ik ben sinds gister de gelukkig eigenaar van een juwel aquarium 80x40x30, (heb ook een 60x30x30). Heb deze via marktplaats voor een mooi prijsje op de kop getikt, nu is het alleen zo dat de vorige eigenaar er een enorme puinzooi van heeft gemaakt. Ik heb alles eruit gehaald, helemaal schoon gemaakt en de achterwand gedemonteerd die was echt te smerig voor woorden. De bodem.. tja de bodem, het leek net of hij het grind nooit heeft uitgewassen zoveel zooi kwam er vanaf. Maar goed genoeg gezeurd! Ik ben nu hard opzoek naar een nieuwe achterwand en lijkt mij de Akwaline Thin een hele mooie.
Heeft iemand er misschien ervaring mee die mij kan adviseren over de voor-en nadelen? Ik lees op verschillende sites dat er ruimte achter de wand blijft zitten waardoor zich water ophoopt en daar zelfs soms vissen terecht komen, kan je mooi je filter/verwarming wegwerken? En welke kleur grind past het mooiste bij deze achterwand?

Alle tips zijn welkom!

Groetjes
 
De Akwaline Thin heeft enkele voordelen die ik heb mogen ervaren.
Het is gemakkelijk op maat te zagen en de wanden blijven mooi op kleur ondanks dat ik er Ancistrussen in had zwemmen.

Maar er zijn ook nadelen.
Er kunnen gemakkelijk vissen achter de wand klem raken.
Ik had van te voren dit al voorzien en heb kunstof fijne kippengaas op vast geplakt aan de zijkanten maar toch lukte het jonge Ancistrussen om toch een doorgang te vinden en hierdoor kwamen ze toch klem te zitten.
Ik heb toen de achterwand afgedekt met vuilniszakken zodat er geen licht meer kon komen.
Hierdoor verminderde de aanwas van jonge Ancistrussen naar de achterwand maar helemaal 100 % is het niet gelukt.
Ook is de achterwand niet eenvoudig vast te lijmen op het glas door de 3D motief.

Door het nadeel van deze achterwanden heb ik besloten om alleen 3D achterwanden te nemen die volledig gevuld waren zoals de HS achterwanden.

Succes,

Henk P.
 
WElkom Christian,op het Af.


1 ding,werk niet weg achter de wand.

En ,wat henk zegt, klopt niet helemaal.

Eenmaal op maat,kit je de zijnaden af.

en de achterwand gedemonteerd die was echt te smerig voor woorden???

Denk jij dat die nieuwe dan niet vies wordt?

Onze 3D ziet er ook niet uit,groen begroeit.
Hoort dat dan niet,waar de vissen,en garnalen van kunnen grazen?

nu is het alleen zo dat de vorige eigenaar er een enorme puinzooi van heeft gemaakt.
Kraakt nooit iemand af.als je de achtergrond niet weet.

Misschien pijn in zijn hart,dat hij weg moest.

Over 10 jaar,staan we bij jou.misschien.
80 cm te koop.
 
een 'akwaline thin' is toch kaasrecht van de achterkant? of ben ik nu abuis?

~ Ivo
 
@ Ivo, nee die is wel dun, maar niet recht aan de achterkant.

Die van ons heeft ook iets ruimte aan de achterkant, en er komen garnalen achter en soms een visje. Ik zie niet in wat daar het grote probleem van is, door de afvoerbuis van het externe filter stroomt het vuile water erachter weg en de garnaaltjes planten erachter voort. De visjes kunnen er altijd weer achter weg, en zoeken het soms als verstopplek als ik bijvoorbeeld aan het tuinieren ben. Het is er wel donker, omdat de bak tegen een donker stuk muur staat. De ruimte is alleen niet groot genoeg om inderdaad dingen achter weg te werken, dat gaat niet.
 
En met rondom geheel dichtkitten kom je er niet?

~ Ivo
 
@ Ivo: Mogelijk wel, maar dit wilden wij in elk geval niet...
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan