Albino achtige Taiwan Bee Red Wines


S

schildpad

Guest
Hallo,

Ik heb mijn aquarium herleid naar een speciaalbak van Red Wines. Nog her en der enkele exemplaren bij gekocht om meer variatie in genetica te voorzien. Allemaal echter Red Wines, alleen van andere telers.

Er zijn vele mooie babygarnalen, maar enkele zijn gewoon wit met misschien 1 klein rood puntje of streepje. Als ik deze laat zitten gaat de kolonie haar kleurpatroon misschien verliezen? Het zijn er zo 5 op 20 ongeveer.
 
Als de gekochte garnalen bepaalde genen hebben van voorouders dan is het mogelijk dat er andere kleuren uit gaan komen.
 
Is 't bij Taiwan Bees niet net als met Crystal Reds, hoe minder rood/zwart (dus hoe meer wit) hoe hoger de gradatie, of is dat hier weer net omgekeerd?
 
Nou de King Kong kan helemaal zwart zijn en dat is dan de hoogste gradatie van de KK. Je kan in mn link wel zien hoe ze genoemd worden maar het is denk ik niet zoals bij de gewone cr-cb.
 
Nou de King Kong kan helemaal zwart zijn en dat is dan de hoogste gradatie van de KK. Je kan in mn link wel zien hoe ze genoemd worden maar het is denk ik niet zoals bij de gewone cr-cb.
Da's net andersom dan dus.
Ben zelf geen hardcore kweker, maar ik weet wel dat sommige kwekers de lagere gradaties uit de genenpoel halen om zo toe te kweken naar hogere gradaties.
 
Ja vaak moet je goed selecteren en al helemaal omdat die je koopt vaak niet echt 100% zuivere TB zijn en uit een bak met mix komen. Echt zuivere heb ik nog nooit gehad moet ik zeggen.
 
Ok bedankt iedereen. Dan ga ik ze eruit halen om de gewenste kleur te behouden. :)
 
Zo zien ze eruit.

AC05DE6D-C80B-4BDD-A16D-AB7A21A4442A.jpeg
 
Lijkt een beetje op een SSS gradatie cr.
 
Lijkt een beetje op een SSS gradatie cr.

Moeilijk te zeggen voor een leek als mij :) Maar straks wordt het nieuwe aquarium geleverd. Hopelijk is dat ingedraaid voor ze mijn goei bevruchten. :) Uit deze generatie TB komen ze.

Edit: glas wat vuiler wegens babygarnalen.

8DA2AD7D-8F57-459E-8BCD-79E98E743A28.jpeg
 
Ik ben ook niet echt een expert hoor want daarvoor zijn er tegenwoordig veel te veel soorten en gradaties.
 
Ja dat dacht ik ook. Maar je hebt zoveel gradaties dat het soms onduidelijk is.
 
Ik weet het ook niet. Haha. Alleen dat ik rood, witte met zwarte voetjes wil. Die zwarte voetjes is de moeilijkheid...

Ik ben al blij dat ze gezond blijven en goed eten. Maar ga toch gaandeweg zorgen dat enkel de gewenste samenblijven.

Ik had een stuk of 12 red wines bij onlineaquariumspullen gekocht en 8 op shrimpparadise. Ze waren allemaal redelijk uniform in kleur. Maar nu zie ik witte garnaaltjes.

Vraagje: als ik 1/3 grond neem van een ingedraaid aquarium en 2/3 nieuwe ph verlagende bodem neem, moet ik dan ook 2 maand indraaien? Ik vul die trouwens op met water van mijn aquarium waarin ze nu zitten. Er komt Belgisch groen in, grastapijt en weeping moss over hout.
 
Bestaan die dan?

Oops ik had verkeerd gezien, het zijn rode pootjes. Maar hier nog geen enkele variant er zo uitgekomen. Misschien tussen de babygarnalen.

 
Ja ik dacht al maar rode pootjes dat klopt inderdaad maar dat zijn de echte goede gradaties.
 
Vraagje: als ik 1/3 grond neem van een ingedraaid aquarium en 2/3 nieuwe ph verlagende bodem neem, moet ik dan ook 2 maand indraaien? Ik vul die trouwens op met water van mijn aquarium waarin ze nu zitten. Er komt Belgisch groen in, grastapijt en weeping moss over hout.
In principe wel ja. Als je nu je bodem omgooit heb je kans op ammoniumpieken. Nieuwe bodem heeft nog geen nitrificerende bacteriën dus die moet indraaien. Een deel bestaande bodem kan daarbij helpen, als je het goed aanpakt, maar niet compleet overnemen zodat je de indraaiperiode kan skippen.
 
Ik zou zelf geen oude erbij doen omdat die ook al deels is uitgewerkt en zelf zou ik liever 4 weken indraaien.
 
Ja ik dacht al maar rode pootjes dat klopt inderdaad maar dat zijn de echte goede gradaties.

Ik heb er enkele met rode pootjes. Maar het nageslacht komt er zo gevarieerd uit. Misschien de plannen wat wijzigen. Alle geselecteerde in de nieuwe bak en de “bastaards” in het grotere aquarium houden.

In principe wel ja. Als je nu je bodem omgooit heb je kans op ammoniumpieken. Nieuwe bodem heeft nog geen nitrificerende bacteriën dus die moet indraaien. Een deel bestaande bodem kan daarbij helpen, als je het goed aanpakt, maar niet compleet overnemen zodat je de indraaiperiode kan skippen.

Het is 3L nieuwe Malaya geworden met daaronder een klein laagje oude bodem, die rook goed. Daaronder liggen nog lavasteentjes bestrooid met Ada Bacter. Het zal wellicht geen 8w duren, maar veel minder zal het ook niet worden. Ik nam 1/3 aquariumwater vanuit de grotere aquarium en de rest nieuw.

Ik heb nog dwergnaaldgras gekocht, maar durf dat niet gebruiken omdat het naar blauwalg ruikt... :s
 
Rode pootjes van enkele in de huidige generatie. Maar zijn er maar enkele.
 

Bijlagen

  • 74562CFD-2267-4555-BAD9-3205A1DD3F1A.jpeg
    74562CFD-2267-4555-BAD9-3205A1DD3F1A.jpeg
    57.3 KB · Weergaven: 107
Ik heb er enkele met rode pootjes. Maar het nageslacht komt er zo gevarieerd uit. Misschien de plannen wat wijzigen. Alle geselecteerde in de nieuwe bak en de “bastaards” in het grotere aquarium houden.



Het is 3L nieuwe Malaya geworden met daaronder een klein laagje oude bodem, die rook goed. Daaronder liggen nog lavasteentjes bestrooid met Ada Bacter. Het zal wellicht geen 8w duren, maar veel minder zal het ook niet worden. Ik nam 1/3 aquariumwater vanuit de grotere aquarium en de rest nieuw.

Ik heb nog dwergnaaldgras gekocht, maar durf dat niet gebruiken omdat het naar blauwalg ruikt... :s
Water maakt geen verschil voor je indraaiperiode. De geur van je soil ook niet.
 
In de regel is 4 weken voldoende als je de bak niet teveel belast in een keer. Soms houdt men bij garnalen 6 weken aan.
 
Weet je toevallig ook wanneer ze geslachtsrijp zijn? Als dat enige tijd duurt ben ik niet zo gehaast.
Er komen maar 5 garnalen in ofzo. Dus zwaar belast zal het niet worden.
 
Je moet ze eigenlijk met minimaal 10 houden. Ze kunnen al wel als halfwas eitjes gaan dragen dus hoelang dat duurt ligt ook aan de groei. Mijn ervaring is dat TB minder snel groeien dan de Neo s.
 
Je moet ze eigenlijk met minimaal 10 houden. Ze kunnen al wel als halfwas eitjes gaan dragen dus hoelang dat duurt ligt ook aan de groei. Mijn ervaring is dat TB minder snel groeien dan de Neo s.

Ja eigenlijk wel, maar de bedoeling is wel dat die 5 snel tientallen worden. Maar dan de gewenste graad. Als ik er te lang mee wacht dan gaan die ongewenste mijn goede misschien bevruchten. Ik wil een nageslacht uit degene van de laatste foto.
Ik ben er helemaal verliefd op.
 
Ja eigenlijk wel, maar de bedoeling is wel dat die 5 snel tientallen worden. Maar dan de gewenste graad. Als ik er te lang mee wacht dan gaan die ongewenste mijn goede misschien bevruchten. Ik wil een nageslacht uit degene van de laatste foto.
Ik ben er helemaal verliefd op.
Ik weet nie hoe dat bij jou thuis gaat; maar 'voortplanten' gaat meestal een stuk makkelijker als iedereen zich op z'n gemak voelt ;) Maw, zorg ervoor dat de garnalen voorzien zijn in de behoefte van soortgenootjes.
 
Ik ben bang dat er altijd wel verkeerde genen inzitten waardoor je toch ook de slechte nakweek erbij zal krijgen en je dus veel moet uitselecteren.
 
Ik weet nie hoe dat bij jou thuis gaat; maar 'voortplanten' gaat meestal een stuk makkelijker als iedereen zich op z'n gemak voelt ;) Maw, zorg ervoor dat de garnalen voorzien zijn in de behoefte van soortgenootjes.

Dan zal ik helaas iets meer geduld moeten uitoefenen.

Ik ben bang dat er altijd wel verkeerde genen inzitten waardoor je toch ook de slechte nakweek erbij zal krijgen en je dus veel moet uitselecteren.

Ja daarom 2 bakjes voor red wines. Hoewel ik er dan eigenlijk meer moet zetten. Zoveel verschillen... De selectie maakt het trouwens leuk :)
 

Terug
Bovenaan