Wat is er nieuw

Albino corydoras.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Whiter
  • Startdatum Startdatum
W

Whiter

Guest
Hoe kan je nu het verschil zien tussen een Albino paleatus en een albino aenus .
Zijn er nog meer Albino corydorassen.
Ik ga zaterdag 40 albinotjes ophalen voor al mijn aquariums voor de schoonmaakploeg samen met garnalen.

De eerste hierboven lijkt albino panda , 2de aeneus 3de paleatus en 4 de sterbai
Of het juist is weet ik niet

Op de foto te zien lukt het de aenus.
Daar heb ik 6 gewone van bij de muskusschildpadden. Die krijgen zeer gevarieerd eten. De schildpadden krijgen gevarieerd droogvoer en ook diepvries voer en kattebrokjes. De corydoras, endlers en garnalen eten ook lekker mee.

De paleatus heeft een puntiger rugvin en het lichaam is ook iets anders.

Corydoras paleatus "Albino"
albino.jpg

Corydoras aeneus "Albino
bc6774c301c95fc7566454ed90e4f3ee.jpg

Ik zou niet adviseren om ze als schoonmaakploeg te houden. Natuurlijk eten ze restjes, maar regelmatig goed voeren waarbij levend of diepvries voer niet mag ontbreken is zeer belangrijk (mijn 22 stuks hebben dit jaar al een kilo rode muggenlarven op). daarnaast kun ze je tabletten voeren met een dierlijke samenstelling. (Geen algentabletten dus).

Beide soorten wensen niet al te warm water 22 graden is meer dan genoeg. En een zandbodem is zeer aan te raden. Dan kunnen ze zelfs tot voorbij hun ogen in het zand wroeten.

Verder wil ik even opmerken dat de albino's net als alle albino's zwakker zijn dan gewoon gekleurde dieren. Gewoon gekleurde dieren worden vaak wel een jaar of 12 terwijl het bij de albino vaak wel ophoudt bij een jaar of 4. Iig die ervaring heb ik.

Je hebt ook nog albino vormen van de Corydoras sterbai en panda.

Corydoras sterbai "Albino
corydoras_sterbai_female_albino_form_species_large.jpg
]

Corydoras panda "Albino
panda-albino3.jpg

panda-albino3.jpg

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan