Albino klauwkikker.


G

gwykane1

Guest
Hallo allemaal.
Ik heb een albino klauwkikker.
Nu kwam ik vanmorgen in de huiskamer en wat zag ik meneer of mevrouw wilde op avontuur en was dus uit het aquarium gekomen.
Nu is mijn vraag:
- hoelang kunnen ze buiten de bak leven en heeft dit misschien nog gevolgen voor de kikker.
-en hoe kan je zien of het een mannetje of vrouwtje is?
Ik heb een 120 liter aquarium met vier goudvissen en algeneter en ik moet zeggen het gaat heel goed samen.

Nu is mij ook verteld dat de kikker muggenlarven moet eten.
Ik koop altijd van die blokjes die bevroren zijn.
Die laat ik natuurlijk eerst ontdooien voor ik het geef.
Hoeveel en hoe vaak moet ik die geven?
Hij heeft al in de gaten dat ik het geef op drijvende planten gelukkig anders eten de andere vissen het op.

Wie kan mij helpen met deze vragen voor mij te beantwoorden?
 
Ze kunnen niet lang buiten de bak blijven. Dan verdroogt de huid en daar kunnen ze aan doodgaan, maar een uurtje of zo redden ze wel zonder gevolgen.

Helaas is je bak wel te klein voor klauwkikkers en zeker voor goudvissen. Goudvissen kunnen bij goede verzorging 40 cm. worden en hebben zo'n 200l. per vis nodig om goed te kunnen groeien. Ze zijn eigenlijk niet geschikt voor aquaria. Een ruime vijver is het meest geschikt voor ze.

Klauwkikkers zijn groepsdieren en worden behoorlijk groot. 100 cm. is wel het minimum zodat ze normaal kunnen rondzwemmen zonder steeds hun neus tegen het glas te stoten.
 

Terug
Bovenaan