Album Ria-D


R

Ria-D

Guest
Het begin van mijn aquarium.
Zo kwam de boel binnen.
1.jpg
1a.jpg

Eerst alle schroeven en pluggen en dergelijke geplaatst.
2.jpg

En in elkaar gezet,deurtjes moesten nog.
3.jpg

Gelukkig kwam een van mijn buren om 20.00uur thuis van zijn werk en heeft mij geholpen de bak op de kast te zetten.
4.jpg

Volgende ochtend 20 kg grind gewassen(rotklus)
5.jpg

En gevuld
6.jpg

En ja ook een gekkigheidje erin.
7.jpg

En de bak vandaag.4 opeen rij,ik heb gewonnen.
12.jpg

Mooiert.
13.jpg
 
Ziet er stevig uit en ik weet wat een rotklus het is want ik heb net vrijdag de kast voor de Reefer 170 in elkaar moeten zetten. Knap werk hoor en ik hoop dat je nog veel mooie foto s kan plaatsen.
 
Mooi bakkie Ria. Zelf in elkaar geklust? Hopelijk begin je ook nog eens aan "echte" planten. Je zal echt nóg veel meer plezier aan je aquarium beleven!
 
Mooie bak! Ik moet bekennen dat ik niet zo van beeldjes houd maar deze vind ik erg geinig, zeker in dit seizoen.

En tja de planten, ik zou ook voor echt gaan maar daar had je slechte ervaringen mee toch? Hoe dan ook is het een heel mooi geheel geworden.

Veel plezier van je sluiers!
 
Leuk begin Ria, veel succes.
P.s. grotere foto's zijn makkelijker zichtbaar, dat doe je door na het uploaden op volledige weergave te drukken :!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Links en rechts zie ik rare hoge witte vissen met iets oranje op de kop. Welke soort is dat dan:S:D:D
 
Mooie bak! Ik moet bekennen dat ik niet zo van beeldjes houd maar deze vind ik erg geinig, zeker in dit seizoen.

En tja de planten, ik zou ook voor echt gaan maar daar had je slechte ervaringen mee toch? Hoe dan ook is het een heel mooi geheel geworden.

Veel plezier van je sluiers!

Ja daar heb ik zeker een slechte ervaring mee met planten,maar vandaag komt mijn externe filter en uv ding binnen
denk dat ik dan weer een poging waag met echte plantjes erbij.
 
Mooi bakkie Ria. Zelf in elkaar geklust? Hopelijk begin je ook nog eens aan "echte" planten. Je zal echt nóg veel meer plezier aan je aquarium beleven!

Jep, helemaal zelf in elkaar geklust,wat ik zelf kan doen doe ik ook zelf.
 
Ja daar heb ik zeker een slechte ervaring mee met planten,maar vandaag komt mijn externe filter en uv ding binnen
denk dat ik dan weer een poging waag met echte plantjes erbij.
Denk dan wel aan de juiste plantenvoeding.
 
De buit is binnen,maar vandaag geen energie om het te plaatsen.Lang leven de astma.
Ik heb de een na kleinste besteld 80-350 liter(filter) maar wat een bakbeest zeg
filter.jpg
 
Heb je nou een L-nmr, platys, guppen en goudvissen in 1 bak?
Dat betekend dat je tropische vissen en koudwatervissen in 1 bak houdt... niet echt een hele verstandige combinatie als je mij vraagt
 
Heb je nou een L-nmr, platys, guppen en goudvissen in 1 bak?
Dat betekend dat je tropische vissen en koudwatervissen in 1 bak houdt... niet echt een hele verstandige combinatie als je mij vraagt

Nee de sluiers zijn die dag over gegaan naar een vijver.En deze L nr: kan ook op lagere temp.
Mijn water is 22gr. nu door de warmte 24- 25 gr.
 
Dat ben ik dus vergeten,maar als ik in de buurt van de vissenwinkel kom ga ik het vragen,wil het zelf ook weer weten:D
Ik denk een Peckoltia vittata, L105, maar ben nou niet zo heel goed thuis in de L-nummers. Vind 22 graden ook aan de lage kant voor tropische vissen, zou de temperatuur zelf verhogen naar een graad of 24. Wellicht kunnen andere leden aanvulling of bevestiging geven?
 
Ik denk een Peckoltia vittata, L105, maar ben nou niet zo heel goed thuis in de L-nummers. Vind 22 graden ook aan de lage kant voor tropische vissen, zou de temperatuur zelf verhogen naar een graad of 24. Wellicht kunnen andere leden aanvulling of bevestiging geven?
Al deze visjes kunnen tussen de 20-25 graden,dat had ik al van te voren uitgezocht.
 
Vandaag heel de dag aan de klus geweest. Een mannenbak gereed gemaakt.
Eerst de kastje op elkaar gezet en aan elkaar vast gemaakt,toen een plank gefabriekt,en vast gemaakt aan de kastje.
Bakje uit de kast gesjord,en goed schoon gemaakt met water en azijn.
Had nog wat fijn zwart grind staan dus ook gewassen.
Kleine filter opgesnord en ook goed schoon gemaakt.
Licht geinproviseerd want lichtkap van bakje is gesneuveld ook de verlichting.
Toen werd ik waterdrager kreeg echt het heen en weer,kan geen volle emmers gragen.
De kunstplanten zijn onder tussen ook goed schoon en die zet ik er morgen in ben nu echt zo moe.

20180718_203814.jpg
 
Ik zou echte planten gebruiken Ria en misschien is er een mogelijkheid om een externe filter te gebruiken;)
 
Dit is maar tijdelijk,en een externe op 60 liter moet hij wel mini zijn.
Dat valt wel mee. Ik heb een filter van 250 liter per uur op een 60 gehad en heb laatst een Tetratec ex600+ gekregen die ook op een 60 gedraaid had.
 
Een vraagje heb je na het poetsen met azijn die bak direct gevuld , want na poetsen met azijn best heel goed spoelen en aquarium een tijdje laten beluchten .
Wel volg ik John in betreft gebruik echte plantjes . Er zijn beslist gemakkelijke planten die je kan erin doen en dewelke jou en je vissen duidelijk plezier gaan geven .
 
Een vraagje heb je na het poetsen met azijn die bak direct gevuld , want na poetsen met azijn best heel goed spoelen en aquarium een tijdje laten beluchten .
Wel volg ik John in betreft gebruik echte plantjes . Er zijn beslist gemakkelijke planten die je kan erin doen en dewelke jou en je vissen duidelijk plezier gaan geven .
Jazeker goed na gespoeld.
Dit is maar tijdelijk voor een paar maanden,dan worden de mannen opgehaald dus nee er komt geen externefilter op en ook geen echte planten.
 
Nu met de kunstplanten,nee er zwemmen nog geen mannen in.
klaar.jpg
 

Terug
Bovenaan