Alenquer vs Santarem


Erwin1982

Well-known member
Lid geworden
17 augustus 2011
Berichten
1,087
Locatie
Ede
Binnenkort komt er een nieuwe bak te staan met wat meer ruimte voor de discussen. Nu wil ik meer natuurlijke kleurslagen in de bak krijgen, dus ik zat te denken aan 10 discussen, of 5 Santar�m en 5 Alenquer, of 10 stuks van een kleurslag.

Nu de vraag; wie kan mij exact uitleggen wat het verschil tussen de beide kleurslagen is. Op de site van Stendker zie ik de verschillen niet heel goed. Wellicht kan iemand foto's plaatsen waarop de verschillen duidelijk zijn te zien.

Vast bedankt voor het meedenken.
 
Santarem heeft iets minder kleur (rood en blauw) met name in de vinnen wat duidelijker is in de grotere maten. Zelf heb ik toch voor alenquer gekozen, maar santarem is ook erg mooi. Ik zou wel voor dezelfde gaan ipv mixen. Je kunt gaan kijken waar ze beiden hebben met een iets grotere maat. Utaka bv
 
@Spot; kan je eens een foto maken van jouw Alenquers?
 
Erwin als het de 250cm bak is zou ik er veel meer discussen in zetten...een stuk of 25 (mits het budget het toelaat) zo heb je minder kans op pispaaltjes.
 
@Duncs; heb natuurlijk nog wel een heel stelletje meervallen zitten he, die ook voor de nodige belasting zorgen. Is 10 dan geen mooi aantal?
 
Ben je echt gebonden aan die kleurslagen Alenquer en Santar�m?
Ik neem aan dat je over nakweek van Stendker praat.

Vergeet ook niet de Rood Turquoise discussen van Piwowarski!

Of wat dacht je van een stuk of 15 van deze jongens in je bak?

T2lnBRNQz4inBJeg6TbrfviBOX_s0Y7g.jpeg

T2lnBRNQz4inBJeg6TbrfviBOX_s0Y7g.jpeg
 
op zo'n grote oppervlakte zul je amper in de gaten hebben dat je discussen in de bak hebt,dus het mogen er wel een stuk meer zijn
 
@ Rob: Zijn dat Piwowarski rood turquoise op jouw foto's? Prachtige vissen
 
Erwin1982 zei:
@ Rob: Zijn dat Piwowarski rood turquoise op jouw foto's? Prachtige vissen

Neen, dat zijn geen Piwo`s, maar wel een "German line RT"

Ik heb je toch niet laten twijfel he? :oops:

gTc2Y7Ua4Sf0Ii2MTyD0kE-VUTmQ8-XV.jpeg
 
Hierbij mijn alenquers
alenq.jpg
 
@Spot; bedankt voor het posten. Zijn zeker nog niet al te groot............

@Rob; Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht. Prachtige vissen!! Als ik heel eerlijk ben, zoek ik F1 nakweek. Semi royal blue....... Maar ja, waar zijn die te krijgen he.
 
Dit zou een tiger head pigeon discus zijn. Dit vind ik ook een mooie kweekvorm. (eigen foto van een niet eigen vis)

1375070_434862539966797_2015608006_n.jpg
 
Ik persoonlijk, vind de peppering niet mooi.

En die komt zo goed als altijd, bij dit type.
 
Deze hebben dat heel weinig daar zouden ze ook op geselcteerd zijn. Maar dit kan natuurlijk veranderen. Het is Oost-duitse kweek trouwens.
 
Ik heb nu ook Pigeon in m'n bak zitten en ik ben toch meer een fan van wildkleuren....
 

Terug
Bovenaan