Alg in mijn javamos

W

Wiebelkonijn

Guest
Al een tijdje heeft mijn javamos plukje last van alg. Het gekke is dat het alleen op mijn javamas zit. Wat is dit voor alg?
Qua planten zitten er verder enkel anubias nana in en een javavaren.
Ik heb EasyCarbo aangeschaft, kan het daarmee minder worden?
(het is een 120 liter aquarium, lichtduur ongeveer 10 uur)

6430AEB4-54CF-4180-93E4-2D6007A69C0B_zpsafemba5s.jpg
 
Ik heb het ook, groeit niet zo snel maar is indd niet zo mooi.
Ik haal de bealgde plukjes weg en laat het licht wat minder branden.
 
Ik heb precies hetzelfde op mijn mos zitten.. ik dacht dat dat iets te maken had met spoorvorming van de plant en dat het geen alg was... maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk :p
 
Black_mollie zei:
Ik heb precies hetzelfde op mijn mos zitten.. ik dacht dat dat iets te maken had met spoorvorming van de plant en dat het geen alg was... maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk :p

Dit denk ik ook. Maar ben niet zeker.
 
Ja ik las het topic net en dan lees je dat het een soort worteltjes zijn zeg maar.
Althans dat is wat ik ervan bregrijp. Maar alg is het dus niet hoor.
 
Ohh lijkt erop inderdaad! Heb ook nooit zo'n plantje gehad maar lijkt dus wel op die worteltjes
Hmmm vind het wel lelijk haha
 
Hier heb ik het ook, alleen aan het javamos, inderdaad.
Dacht ook dat het alg was.

En ik vindt het ook niet echt mooi, eerlijk gezegd....
 
Goed om te lezen, ik heb hetzelfde 'probleem' op mijn x-mos. Wel met name bovenaan, dicht bij het licht. Zijn er manieren om het te laten verminderen?
 
Wim1967 zei:
Goed om te lezen, ik heb hetzelfde 'probleem' op mijn x-mos. Wel met name bovenaan, dicht bij het licht. Zijn er manieren om het te laten verminderen?

Ja, je geeft het zelf eigenlijk al aan.. vermindering van het licht. Dus het mos op een schaduwrijkere plek plaatsen of drijfplanten boven het mos toevoegen.
 
Black_mollie zei:
Wim1967 zei:
Goed om te lezen, ik heb hetzelfde 'probleem' op mijn x-mos. Wel met name bovenaan, dicht bij het licht. Zijn er manieren om het te laten verminderen?

Ja, je geeft het zelf eigenlijk al aan.. vermindering van het licht. Dus het mos op een schaduwrijkere plek plaatsen of drijfplanten boven het mos toevoegen.

Dat zou een optie zijn, maar mos heeft veel licht nodig voor een mooie, dichte, groei.
 
Terug
Bovenaan