Wat is er nieuw

Alg of schinnel in nieuw aquarium.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Michiel Jonker
  • Startdatum Startdatum
M

Michiel Jonker

Guest
Hallo,

Ik ben een nieuw aquarium aan het opstarten. En na drie dagen zie ik op bepaalde plekken op de bodem een wolk-achtig iets dat op schimmel lijkt? Het beweegt ook een beetje mee met de stroming. Zie de foto's.
Wie weet wat dit is? En of het schadelijk is? En of ik het weg moet / kan halen of wat ik eraan kan doen?

Bedankt alvast!

1506024397029518921430.jpg
15060245800461792888619.jpg
 
Dat zie je vaker bij de opstart en het kan geen kwaad en gaat vanzelf weer weg. Vaak zie je het ook op hout wat je inbrengt wel.
 
Dat is goed nieuws, bedankt! Weghalen is dus zinloos?
 
Weghalen is dus zinloos?

Dat zou ik nu ook niet zeggen.
Je kan het vrij makkelijk verwijderen tijdens het hevelen. Het komt misschien wel (deels) terug maar wat weg is, is weg natuurlijk... 😉

Het lijkt inderdaad op schimmel die je vooral ziet op nieuw hout.
De paar keren dat ik het zelf had verwijderde ik het van zodra ik het zag.
Ik stoor me persoonlijk vrij snel aan dergelijke substanties en voor mij is het dan een beetje een 'can't unsee'-situatie... :juggle:

Het is alles behalve mooi en bovendien zeer makkelijk verwijderbaar dus zag ik geen reden om het te laten liggen, al was het maar voor even.

Maar als het niet stoort voor jou kan je het effectief gewoon laten liggen, kan geen kwaad en het zal inderdaad vanzelf verdwijnen na een tijdje hoogstwaarschijnlijk.

Welk bodem-materiaal heb je gebruikt eigenlijk? Ik zie het niet zo goed op de foto's.
Is het een grindbodem of is het een soil?
Of een combinatie van de twee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan het weghalen maar vaak komt het net zo snel weer terug en het heeft even de tijd nodig.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan