Wat is er nieuw

Alg of toch Mos?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tommeeeeh
  • Startdatum Startdatum
T

Tommeeeeh

Guest
hallo hallo,

Me aquarium draait nu al een tijdje. ongeveer een jaar.
maar sinds kort groeit er wat groens op m'n boomstronk en heb geen idee of het nou alg of toch mos is.
Ik gebruik een Co2 set met een flipper en heb m op 32 bpm staan voor mijn juwel vision 180
ik hoor graag jullie mening!


Groetjes Tom


W8xIiDCOSStA29ixnJazj8DNHf7cdIbZ.jpeg



W8xIiDCOSStA29ixnJazj8DNHf7cdIbZ.jpeg
 
Lijkt mij alg.....

het plantje rechts met die witte nerf is eigenlijk geen aquariumplant!

oorzaak van de alg? geen idee, hoe ziet je schema qua onderhoud er een beetje uit en wat zijn je waardes
 
Als je dit houtje onder de hete stomende kraan hout en weer terug in je bak legt wordt de alg rood, vinden algen eters heerlijk!
 
Ja het kan ook wel. Maar zelf heb ik die ervaring ook niet en soms smeren mensen een stukgeknipte bol uit op bijvoorbeeld hout en dan begroeit dat.
 
jessicapilon zei:
Ja het kan ook wel. Maar zelf heb ik die ervaring ook niet en soms smeren mensen een stukgeknipte bol uit op bijvoorbeeld hout en dan begroeit dat.

Dat heb ik in mijn roofvissenbak gedaan, dat zijn best lange draden geworden, meer draadalg dan penseelalg.
 
Ja op draadalg zitten de meeste mensen ook niet te wachten. Toch zijn er volgens mij wel leden die het ook hebben gedaan en waarbij het wel is gelukt, maar hou me dat ten goede. Ik zou het ook niet zelf doen dus.
 
jessicapilon zei:
Heb je een mosbal in de bak dan?? Dat witte plantje is inderdaad geen aquariumplant.

Een mosbal is eigenlijk een algbal 😉 Is gewoon een algensoort (Groenwier / Cladophora aegagropila)

Ik heb het zelf ook op mijn hout groeien, het is sinds een paar maanden opgekomen en ik heb al jaren geen mosbal meer in het aquarium gehad. Het groeit ook om mijn achterwand, ik vind het wel mooi dus laat het zitten.

212288ludger_0_85_deskto.jpg


Wat ook plotseling is opgekomen is roodwolwier:

281764ludger_0_85_deskto.jpg


864284ludger_0_85_deskto.jpg
 
Op de bovenste foto heeft wat weg van penseelalg. Die heb je dacht ik ook in verschillende varianten.
Bijzonder alg die roodrolwier zeg.
 
jessicapilon zei:
Op de bovenste foto heeft wat weg van penseelalg. Die heb je dacht ik ook in verschillende varianten.
Bijzonder alg die roodrolwier zeg.

Even gegoogled, je zou wel eens gelijk kunnen hebben 😛 Ach, ik laat het mooi zitten. De garnalen zijn er ook vaak op te vinden, ik denk dat ze er voedsel kunnen vinden.
 
Bedankt voor de reacties!
De alg is inmiddels opgegeten haha. er zit nu alleen een beetje baardalg op de rode planten. Ik wacht eventjes of de algeneter deze ook gaat opeten.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: morge Mark
      Terug
      Bovenaan