alg op het glas

M

Marshallzelf

Guest
Hi, ik volg sinds een paar weken de EI methode.
Dus met Co2, genoeg vloeibare plantenvoeding en iedere week flinke waterwissel.
Nou vraag ik me af of ik op deze manier ook van de algen op mijn ramen af kom.?
nog steeds na iedere week begint de algengroei weer terug te komen nadat ik steeds weer de ramen schoongemaakt heb.
Heeft dit tijd nodig of is dit niet te voorkomen.?
 
alg op het glas ga bijna altijd hebben zelfs die prachtige hollandse bakken waar je op de planten geen plekje alg tegen komt moeten ook hun glas schoonmaken.
Ik heb het ook in het begin toen mijn planten nog niet echt optimaal groeiden was binnen de week mijn glas heel groen.
Nu alles goed groeid is het wel minder maar je gaat het altijd hebben weliswaar in veel minderre maten

Ik persoonlijk heb liever alg op mijn glas dan op mijn planten het is makkelijk te verwijderen dan op planten :)
 
Vertel de waterwaarden eens.
Moet toch ergens vandaan komen.
 
Overschot aan sporen wordt vaak gemeld als "oorzaak" van alg op ruiten. Maar ben van mening dat dit niet de enige oorzaak is..
Wel is mijn ervaring dat bij een goede planten groei de aanslag op de ruiten in een week minimaal is, mits je de spoorelementen niet te zwaar over doseert.
 
Invallend zonlicht?
 
Mijn waterwaardes zijn:
Ph 7.2
Gh 9
Kh 10
No2 0
No3 25
Po4 1

Mijn bak is een 120 liter bak
en dit is mijn EI schema:

Maandag 50%waterwissel
10ml Nitraat
24ml Fosfaat
17ml Kalium
Dinsdag 5ml sporen
10ml ijzer
Woensdag 10ml Nitraat
24ml Fosfaat
17ml Kalium
Donderdag 5ml sporen
vrijdag 10ml Nitraat
24ml Fosfaat
17ml Kalium5
zaterdag en zondag Rustdag

Waardes net gemeten
edit: vandaag nog niet ververst voor ik de waardes gemeten heb.!
 
Ik denk ook dat je dit krijgt door een bepaalde hoeveelheid sporenelementen. Ik volg ook de EI en heb het soms ook hoor. Liever hier dan op de planten toch??
Ik zie dat je po4 nu 1,0 is. Wanneer is de verversing geweest??
 
Ik heb een dropchecker in mijn bak hangen voor de co2 te meten, die is groen dus zou het ongeveer goed moeten zitten.
Maar hoe weet je nou of je genoeg en niet te veel co2 geeft.?

Groeten Marcel..
 
hoeveel en hoelang licht ?
 
Terug
Bovenaan