Wat is er nieuw

Alg op ramen

Niels22

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Berichten
86
Leeftijd
21
Hallo!

Ik durf niet zo zeer om te zeggen of het algen zijn, maar sinds kort zijn mijn ramen nogal bruin/groen achtig. Je ziet het pas écht als je dichtbij staat, maar van een meter of twee niet. Het zit vooral aan de voorkant van mijn ramen, de overige kanten hebben hier geen last van. Ik heb het geprobeerd met een sponsje te verwijderen (zachte kant), maar dat mocht niet baten. Voor de rest ververs ik het water elke twee weken en zorg ik in principe dagelijks voor de vissen. Het water is glashelder en de vissen gezond. Wat zou het kunnen zijn?
 
Heb je een foto en wat info over je waterwaarden en wat voor onderhoud je pleegt. Als je het niet makkelijk kan wegpoetsen denk ik aan groene puntalg wat vaak als oorzaak een co2 tekort heeft. Ook invallend zonlicht wil deze groene aanslag wel op de ramen veroorzaken.
 
Schuursponsje groene kant... (beter je best doen, zorgen dat er geen zand / stenen tussen komen)
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt algen op het raam super makkelijk weg met witte wondersponsjes. Geven verder ook geen krassen als je oppast dat er geen zand tussen komt en ze werken echt veeel beter dan schuursponsjes.
Nu de dagen langer zijn en de zon feller is krijg je misschien door het extra licht nu meer algen op het glas. Ik zou me er niet meteen zorgen over maken zolang het niet op je planten gaat zitten.
 
Schuursponsje groene kant... (beter je best doen, zorgen dat er geen zand / stenen tussen komen)
Dat heb ik ook jaren gedaan hoor en dat werkt top. Momenteel gebruik ik een stukje filterfleece van tante Ali.
 
Zoiets werkt top, of de witte wondersponsjes.
Zonder foto is het lastig om de oorzaak te achterhalen voor ons.
 
Nou ik vind die raamkrabbers maar ondingen en ben bang dat je snel krassen maakt maar goed dat komt misschien omdat ik te onhandig ben :DD
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan