Wat is er nieuw

alg op sponsfilter.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Anne1000
  • Startdatum Startdatum
A

Anne1000

Guest
Ik zie sinds kort dat er wat alg op mijn sponsfilter groeit. Is dat erg? water laten testen was allemaal prima. iemand een idee?
 
Als je geen alg op je planten hebt dan zou ik me er niet te druk om maken. Als het echt veel is dan kun je het altijd verwijderen van je spons.
Wat voor alg is het of heb je een foto ervan??
 
652585_0_82_img_20140507_123209.jpg


alleen komen de kleuren niet goed uit zie ik wel.. De onderkant en bovenkant zie je het wat duidelijker
 
Niets mis met alg in een aquarium.. het gaat allemaal om balans.. als je hier en daar een beetje alg hebt en je plantjes doen het verder goed dan is er niets (problematisch) aan de hand.
Als het zich gaat verspreiden en je planten dwars gaat zitten dan is het wat anders.
 
Ik heb hier werkelijk nog nooit alg op 1 van m'n sponsfilters gezien maar kan een uitzondering zijn natuurlijk 😉
Vind het wel raar en wat op blauwalg lijken,hoop dat ik het mis heb.
Kan je een duidelijkere foto maken?
 
Is het wel alg? Lijkt wel een beetje op schimmel, misschien van voer resten welke het sponsfilter heeft 'opgezogen' en zijn gaan rotten?
 
Ik snap zowel Seabait als Ludger:
- er zijn van die vies groene plekken die me aan blauwalg (die is echt niet altijd blauw) doen denken
- het wit doet me aan schimmel denken.

En dan nu hardop denken: zou het niet heel toevallig wat restjes groenvoer (zie Seabait, (groen gekleurde) blauwalg) zijn die een paar millimeter verder aan het verschimmelen zijn (zie Ludger)?

Heb je een overzichtfoto van het aquarium? of een iets minder op het filtertje gefocuste plaat?

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan