Wat is er nieuw

alg rondom kitrand

Pipi

Well-known member
Lid geworden
18 mei 2018
Berichten
118
Leeftijd
35
Dag beste mensen,

In mijn aquarium heb ik altijd last van alg rondom de kit. Vooral in de hoeken en bij het grind. Verder nergens alg. Het is het soort wat je er makkelijk vanaf veegt met je handen. Zo maak ik het bij iedere waterwissel (iedere week 50%) dus ook schoon. Echt dicht in de buurt van de kit durf ik alleen niet te komen, omdat ik het met een sponsje deed schoonmaken bij mijn vorige aqua ging het mis, er kwam een lek in de kitrand.
Heeft iemand tips om de alg veilig te verwijderen rondom de kit? Want zo uit de buurt blijven van de kit is opzicht wel prima, maar zo is het glas nooit 100% schoon en dat vind ik erg jammer 🙂

schoonmaaktips zijn dus welkom
 
Borsteltje? tandenborstel, schoonmaak borstell.

Alleen voor dat dan.
 
een zachte tandenborstel zou dus kunnen? daar maak ik de kit niet mee kapot? Ik had ook gelezen dat je het met een spons kan schoonmaken maar dat ging dus mis, ik ben nogal voorzichtig nu dus
 
shopping
Zoiets. ?
 
Dan is de kitrand van je vorige bak wel heel slecht geweest hoor want moet geen probleem zijn met een schuursponsje.
 
Ja het leek achteraf ook dat in die hoek waar de lek ontstond, de kit ooit was vervangen of gerepareerd, want het zag er anders uit dan in de andere hoeken zal ik maar zeggen.. Maar toch ben ik erg voorzichtig nu
 
Zal daar dan wel gerepareerd zijn want nieuwe kit op oude hecht heel slecht en zal je dan met het sponsje losgemaakt hebben.
Zolang je met niks scherps over een goede kitnaad gaat is er niks aan de hand.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan