Wat is er nieuw

alg? ziet er buitenaards uit!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pakket
  • Startdatum Startdatum
P

Pakket

Guest
Weet iemand wat dit is? Het groeit echt alleen op het hout. Verder niks veranderd, laatste verandering is 2 maanden geleden blauwe sakura garnalen er bij gezet.
1586444657651.png

1586444387001.png

1586444406785.png

1586444421356.png
 
Staghorn is inderdaad vertakt maar deze vorm heb ik nog nooit in de bakken gezien van deze alg.
 
bedankt! hier kom ik wel verder mee!
 
Nou zo kende ik deze alg nog niet dus. Wat me wel opvalt is de dosering van waterstofperoxide want ik lees 1:4 maar ja dat is een badje denk ik want dat is geen hoeveelheid voor je bak. Maar verder staat er niet hoelang zoiets moet.
 
Nou zo kende ik deze alg nog niet dus. Wat me wel opvalt is de dosering van waterstofperoxide want ik lees 1:4 maar ja dat is een badje denk ik want dat is geen hoeveelheid voor je bak. Maar verder staat er niet hoelang zoiets moet.
Söchting 6% werkt fantastisch. Je weet dat deze alg doodgaat als ie bijv fuchsia/rood kleurt. Verdere behandeling van dezelfde plek is dan niet nodig, alg is immers dood.
 
Ja ik las ook dat je de 3% kan gebruiken en dan zover ik las 50ml per 200 liter water gebruiken. Of die info klopt durf ik niet te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Waterstofperoxide 3% Met een injectienaald onderwater op de algen spuiten. Wel even je pompen uitzetten. 5 minuten later kan je de pompen weer aanzetten.
ik heb zonder probleem 75ml gedoseerd in in 150 liter bak om penseelalg te bestrijden. Geen enkele dode plant of vis. Wel een hoop bubbels !! leek wel een glas champagne.
Eventueel na een week herhalen.
Uiteraard zorgen dat al je waardes in orde zijn anders krijg je het weer terug,
 
Dat is dus omgerekend 100 ml op 200 liter en het dubbele van wat ik las op internet. Ik heb het nog nooit gebruikt en heb er dus geen ervaring mee. Heeft dit geen invloed op bv de bacteriecultuur?
 
Ik zou zeker niet aanraden om met waterstofperoxide over te doseren. Waarom weet ik niet meer. Maar ik heb er eens over gelezen. Zelf heb ik prima ervaring met waterstofperoxide overigens. Maar heb mij wel altijd aan de voorgeschreven doseren gehouden. Over doseren zou ik zeker niet doen als de resultaten met een normale dosering gewenst zijn. :daisy:
 
Dan is de vraag wat is de goede dosering want je leest 50ml op 200 liter maar ook sites melden 50ml op 100 liter :juggle:
 
Dan is de vraag wat is de goede dosering want je leest 50ml op 200 liter maar ook sites melden 50ml op 100 liter :juggle:
Beginnen met zo min mogelijk... Ik gebruik gewoon een klein spuitje van een paar ml voor plaatselijke behandelijk, kun je ook niet overdoseren
 
Dat kan ook maar je leest ook wel veel over het behandelen van de hele bak als je veel algen hebt. In zo n geval is het met een spuitje geen doen denk ik en dan moet je grover te werk gaan maar ja je wil ook je bacteriecultuur niet om zeep helpen natuurlijk.
 
Dat kan ook maar je leest ook wel veel over het behandelen van de hele bak als je veel algen hebt. In zo n geval is het met een spuitje geen doen denk ik en dan moet je grover te werk gaan maar ja je wil ook je bacteriecultuur niet om zeep helpen natuurlijk.

Kan deze site nog helpen voor de hoeveelheid? Deze had ik pas van je gegapt 🙂

http://www.onsnatuurgenot.nl/aquarium/h2o2.htm
 
Het is wel zo dat H2O2 heel snel ontbindt en de concentratie dan ook snel afneemt. Op het moment dat je de peroxide gericht op de alg sproeit zie je het als het ware als uiteenvallen. De gemiddelde concentratie zal echt wel meevallen hoor. Zorg er alleen wel voor dat je niet alles je filter inzuigt. Dan heb je kans dat je een deel van je bacteriën om zeep helpt.
Bepaalde algen leggen al heel erg snel het loodje doordat je de celwanden beschadigd. Je bacteriën zijn taaier.
Maar het blijft natuurlijk altijd beter om de alg mechanisch te verwijderen en te zorgen voor optimale waterwaarden. Alleen dat is soms moeilijk, langdurig en niet te vergeten ook behoorlijk verstorend als je iedere dag met je handen in je bak zit te ploegen.
 
Ik vind het wel mooi....
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan