Wat is er nieuw

Alg?

pvandep

Member
Lid geworden
18 september 2024
Berichten
7
Leeftijd
38
Welke soort alg bevindt op het sierstuk? Heb het al eens proper gemaakt met tandenborstel maar na paar weken staat ie weer vol groen.

Ook men grind vergroend laatse maand steeds. Waterverversing is om de twee weken 30%. Elke week stofzuigen voor het groene grind.

Voor de inbouw filter is er een deadspot hoe los ik dit best op? Originele pomp is al vervangen door een zwaarder type. Heb ook al liggen spelen met de uitstroom

Wekelijks profito & easycarbo heb ik sinds enkele dagen verhoogd naar 5ml per dag ipv 15ml per week

Betreft een Juwel Lido120
15 kegelvlekbarbeel
8 Corydoras
+30 vuurgarnalen

 
Profito bevat geen nitraat en fosfaten en dat hebben je planten iig nodig.
De meningen zijn verdeeld omtrent de giftigheid, maar easy carbo is geen plantenvoeding maar een bestrijdingsmiddel.

Geef je ook bodemvoeding?
 
Geen bodemvoeding, Volgens de verkoper was de mix van profito & easy carbo genoeg voor de planten. 🙄
Bodem is fijn filterzand


Wat raad je aan?
 
Je kunt eens bij aquariumbemesting.nl kijken. ze hebben ingrediënten om zelf bolletjes te draaien (kun je zo klein maken als je handig vindt) of ook kant& klaar bodembemesting. Ze hebben ook diverse mogelijkheden voor nitraat & fosfaatbemesting.
Enne....verkopers van L(ocal) F(ish) S(hops) vertrouw je beter niet al te veel op hun kennis van vissen, aquariumplanten etc. (de goeden niet te na gesproken...maar die zijn wel erg zeldzaam...)
 
Als ik de hoeveelheid licht zie en het feit dat je geen co2 doseert dan vermoed ik dat er een tekort is aan co2. Ook hebben planten nitraat en fosfaat nodig en ook een tekort aan fosfaat kan de groene alg veroorzaken.
 
Lading drijfplanten erin.. dempt gelijk het licht een beetje, vissen ook weer blij
 
Of andere verlichting overwegen als deze niet dimbaar is.
 
Net wat test spul gaan halen.

Po4 en No3 staat inderdaad zeer laag. Heb vloeistof toegediend. Morgen nog eens meten.

Drijfplantjes ga ik komende week halen.
 
@pvandep een deadspot kan je oplossen met een extra stromingspomp, in mijn topic vind je eventueel degene die ik gebruik.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan