Wat is er nieuw

Algemene info gevraagd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Goldenflyer
  • Startdatum Startdatum
G

Goldenflyer

Guest
Hallo ik heb me inmiddels voorgesteld en vertelt dat ik een bak van 30x30x30cm heb.

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en weet nog niet veel van het onderhouden van deze bak...

Hier de foto van mijn bakje...
tMyOExOQtgLVVpK34nAoPgKuVSxkuKfL.jpeg


Er zit in:
2 Gupjes (waren er 3 pas eentje van dood
2 corydoras ''Panda''
2 Xiphophorus Moculatus

Wat kan ik het beste doen met deze bak zoals zand erin of andere planten enz...

Ook het verschonen van water hoeveel en om de hoeveel dagen...

Het pompje is een Aquael fan micro plus Qmax 250l/h
Er zit ook geen verwarming in is dat nodig ?

Advies en Tips zijn welkom...

Bedankt alvast....
 
Hoi,

Welkom hier !

Om gelijk met de deur in huis te vallen...... Dit bakje is totaal niet geschikt voor de vissen die je er nu in hebt zitten. Eigenlijk zijn zulke bakjes alleen geschikt voor garnalen (zoek eens op de term nano aquarium)
De guppen kunnen misschien nog net, maar zoek voor de anderen vissen zo snel mogelijk een nieuw huisje of een grotere bak. 😉

Het grind is voor de corrydoras te scherp, die zullen zich hier aan verwonden. En een verwarming word ook erg gewaardeerd door ze. ( zo'n 22 � 23 graden)

Om voor nu zo goed mogelijk voor ze te zorgen (want ik snap dat je niet zomaar een ander huisje heb gevonden)

* Koop een verwarming
* Vervang het grove grind voor fijn afgerond grind of zand
* wekelijks ruim 1/3e van het water verversen
* meer planten worden zeker op prijs gesteld
* Het pompje wat je er nu in hebt ken ik zelf niet, maar ik betwijfel of hij filtert of alleen maar stroming veroorzaakt. Zorg dus in ieder geval voor een goed filterend pompje.

Mag ik vragen hoe je aan dit bakje komt ? Overgenomen van iemand anders of een impuls aankoop geweest in combinatie met verkeerde voorlichting ?